خبرهای داغ:
مراسم آغاز سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) با حضور آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۳۱۵۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
مراسم آغاز سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، سید سجاد هاشمیان مدیر جامعه الزهرا(س) و طلاب حوزه علمیه خواهران در سالن اجتماعات جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید سجاد هاشمیان با اشاره به اینکه حرکت جدیدی در حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شده است، اظهار داشت: به فرموده امام راحل عصر عصاره خلقت است برخی نیز از عصر به معنای مصدری آن اشاره کرده‌اند و این لفظ از فشردن و فشرده‌شدن گرفته‌شده است، ما هر نفسی که می‌زنیم در حال زیان هستیم و انسان چه مؤمن و چه کافر در حال زیان و خسران است مگر کسانی که ایمان آورده‌اند و عمل صالح انجام می‌دهد ایمان همان حقیقت قلبی است که خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود ببیند.

هاشمیان بیان کرد: در کنار این مسئله عمل صالح باید انجام دهد دو اصل مهم دیگر عمل به حق و در مسیر حق بودن است قدم نخست این است که انسان خودش در مسیر حق باشد و در مقابل حق نایستد و مهم‌تر توصیه به حق‌کردن است. در امر تعلیم و تربیت صبر است که گشایش در مسیر ایجاد و انسان را به هدف می‌رساند همچنین اگر می‌خواهیم به کمال و مقام عفت برسیم با صبر می‌توان به این مقام رسید.

وی افزود: عید قربان مصداق کامل صبر است. امید است مجموعه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در مسیر صبر قرار گیرند و شاهد تحولات مهمی در این عرصه باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها