خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: 51 خانواده شهدای مدافع حرم از سراسر کشور در نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم در قزوین حضور به هم می‌رسانند.
کد خبر: ۸۷۴۳۲۰۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین، در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان شهید آوینی سپاه صاحب‌الامر(عج)  برگزار شد از برگزاری اولین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم خبر داد.

وی اظهار کرد: اولین یادواره شهدای مدافعین حرم کشوری روز پنجشبه 25 شهریورماه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار خواهد شد.

برزگرابراهیمی با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و مراسم استقبال از دو شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم که صبح امروز در قزوین برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ شهادت و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گرامیداشت شهیدان این یادواره برگزار خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین ضمن تاکید به لزوم همبستگی میان شیعه و سنی تشریح کرد: در میان مدعوین ایرانی شرکت کننده در این یادواره دو خانواده افغان مدافع حرم، دو خانواده پاکستانی، یک خانواده عراقی و پانزده خانواده اهل تسنن نیز حضور دارند که بیانگر وحدت و همبستگی میان همه مسلمانان برای دفاع از حرم آل‌الله می‌باشد.

وی به جلسات متعددی که  برای برگزاری هرچه بهتر این یادواره برگزار شده است اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی در استانداری و سپاه صاحب‌الامر(عج) برای آمادگی بیشتر و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این یادواره صورت گرفته است.

این مسئول با بیان سخن مقام معظم رهبری در خصوص سه امتیاز ویژه برای شهیدان مدافعین حرم تبیین کرد: حفاظت از حریم اهل‌بیت و جلوگیری از ورود دشمن به خاک همدان و کردستان از امتیازات ویژه شهدای مدافع حرم می‌باشد.

برزگرابراهیمی به شهادت رسیدن در غربت را از دیگر امتیازات شهیدان مدافع حرم دانسته و اظهار کرد: شهید گل‌محمدغلامی که از شهدای مدافع حرم افغان تازه به شهادت رسیده است از غریب‌ترین شهیدان مدافع حرم می‌باشد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین ضمن تقدیر از همکاری و همدلی تمام ارگان‌ها برای برگزاری این یادواره تشریح کرد: صمیمیت و همراهی  بسیار خوبی در این زمینه در سراسر استان جاری بوده است، هر ارگانی و در هر زمینه ای تمام توان خود را در هر چه بهتر برگزار شدن این یادواره به کار برده است.

وی با اشاره به بخشی از این همکاری ها عنوان کرد: ساخت تندیس شهدا توسط اصناف استان قزوین، همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و فرمانداری در انتخاب مکان، در اختیار قرار دادن محل اجلاس توسط دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، همکاری معنوی نماینده ولی‌فقیه در استان، همکاری بی نظیر شهرداری، اطلاع‌رسانی، مستند سازی و تیزر توسط صدا و سیما بخش کوچکی از همکاری ها و خدماتی است که در این خصوص صورت گرفته است.

برزگر ابراهیمی عنوان کرد: عزیزانی که از سایر استان ها وارد استان قزوین می شوند در استادسرای دانشگاه آزاد و هتل مرمر اسکان داده خواهندشد و طی برنامه‌ریزی‌های ما از اماکن تاریخی و زیارتی قزوین بازدید خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به مشکلات سیاسی و امنیتی در مطرح کردن نام بین المللی در پیشوند این یادواره بیان کرد: به دلیل محدودیت ها و موقعیت امنیتی که کلمه بین‌المللی به همراه داشت نام این یادواره با عنوان نخستین یادواره کشوری شهدای مدافعین حرم انتخاب شد.

وی با اشاره به حضور 170نفر از خانواده‌های شهدای مدافع‌حرم از سراسر کشور در این یادواره اشاره کرد و گفت: 51 خانواده شهیدان مدافع حرم از سراسر ایران عزیز به همراه هر هفت خانواده شهدای مدافع حرم استان قزوین در این مراسم حضور می‌یابند.

برزگر ابراهیمی در پایان با اشاره به برخی از برنامه هایی ضمن این یادواره ترتیب داده شده است بیان کرد: شاعر مطرح کشوری آقای صابر خراسانی برای اولین بار شعر خود را که در وصف شهدای مدافع حرم سروده‌اند، می‌خوانند و افتتاح بلوار مدافعین حرم(از دانشگاه آزاد تا بوستان باراجین) از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این یادواره است.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها