مسئول دفتر نمایندگی در سپاه ناحیه تربت حیدریه:
مسئول دفتر نمایندگی در سپاه ناحیه تربت حیدریه بیان داشت: هر ملتی برای رسیدن به عزت و پیدا کردن شان و منزلت در میان دیگر ملت‌ها باید جهاد کند.
کد خبر: ۸۷۴۳۳۱۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام ابوالفضل آرمان در ابتدای درس نور مبین با موضوع آیات جهاد در جمع کارکنان سپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار داشت: صاحب قاموس قرآن می گوید اصل کلمه جهاد از «جهد» (به فتح جیم و ضم آن) است، و به معنای تلاش توأم با رنج و زحمت می باشد؛ جهاد مصدر باب مفاعله و به معنی بسیار تلاش کردن می باشد.
 
وی اظهار داشت: جنگ را از آن جهت جهاد گویند که تلاش توأم با رنج است. 
 
آرمان به مصادیق جهاد اشاره کرد و افزود: البته بايد توجه داشت كه جهاد تنها شكل نظامى ندارد و هر نوع مبارزه و پيكارى، خواه نظامى باشد، يا اقتصادى، يا فرهنگى و يا سياسى، همه را در بر مى‌گيرد همچنين بايد دانست كه جهاد هميشه بار مثبت ندارد و گاهى در مصاديق منفى نيز به كار رفته است که نمونه آن، آيه 8 سوره عنكبوت است؛ در اين آيه خداوند پس از آن كه انسان را به احسان در حق پدر و مادر سفارش مى‌كند، مى‌فرمايد: "وَ إِنْ جاهَداكَ لِتُشْرِكَ بِي ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ"؛ و اگر آنان (والدين) تلاش كردند تا تو چيزى را كه به آن آگاهى ندارى شريك من قرار دهى، اطاعتشان مكن كه بازگشت شما به سوى من است، پس شما را به آن چه مى‌كنيد خبر خواهم داد.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه به جهاد اکبر اشاره کرد و گفت: گاهى نيز منظور از «جهاد» مخالفت با نفس اماره است كه با عنوان «جهاد با نفس» يا «جهاد اكبر» از آن ياد مى‌شود و در بسيارى از آيات قرآن كريم واژه «جهاد» در همين معنا به كار رفته است.
 
مسئول دفتر بررسی تایید محتوا و نظارت بر امور فرهنگی افزود: به هر حال مصداق روشن جهاد و روشن ترين معنى مصطلح آن، همان جنگيدن در راه خداى متعال است كه جهادگر در آن، خود را در معرض شهادت قرار مى‌دهد و چنين جهادى با جهاد با نفس نيز قرين خواهد بود.
 
وی ادامه داد: مجاهد فى سبيل الله بايد بسيارى از خواسته‌هاى خود را زير پا بگذارد، به دنيا پشت كند و از زن و فرزند و علايق و اموال خود بگذرد تا به ميدان جنگ با دشمن برود و زندگى و سلامتى خود را در معرض تهديد و نابودى قرار دهد؛ بديهى است كه اين كار، متوقف بر جهادى بزرگ و كم نظير با نفس خواهد بود.
 
آرمان با اشاره به بیان مقام عظمی ولایت افزود: مگر يک ملت بدون جهاد مي تواند سرش را بالا بگيرد؟ مگر يک ملت بدون جهاد مي تواند طعم عزّت را بچشد؟ مگر يک ملت بدون جهاد مي تواند در ميان ملت هاي دنيا شأن و موقعيتي پيدا کند؟ در همه کشورها و ميان همه ملت‎ها هم اينگونه است.
 
وی ادامه داد: یکی از مصادیق جهاد شناحت حقیقت بوده که برای آن باید جهاد و تلاش مضاعف نمود تا پاسدار حق بود.
 
وی با اشاره به عملکرد سران فتنه و تحرکات اخیرشان افزود: باعث تاسف است که نماینده‌ای که باید مدافع حق مظلومان باشد با سران فتنه دیدار و گفتگو نموده که با این دیدارها و ملاقات های خصوصی ایدئولوژی فتنه گران را تایید نموده و جزء عمله آن‌ها شده است.
 
مسئول دفتر نمایندگی در سپاه ناحیه تربت حیدریه با تاکید بر اینکه یک نماینده باید انقلابی بماند، افزود: برخی افراد، گوش فلک را ندای ولایت پذیریشان کر کرده و با شعار امامت و ولایت حائز دریافت رای ملت شدند ولی ملت می‎داند که این‎ها به گفته های خودشان معتقد نبوده و بازی زرگری به راه انداخته اند و تصور عدم آگاهی ملت از این موزی گری‌ها را دارند و ملت می‌داند که فتنه گران خیز برداشته اند و ملت بیدار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها