استاندار لرستان با تاکید به اهمیت ارائه و ثبت اطلاعات دقیق توسط مردم گفت: سرشماری مبنای پایه و مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری است.
کد خبر: ۸۷۴۳۳۳۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،هوشنگ بازوند در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 لرستان با تاکید به اهمیت ارائه و ثبت اطلاعات دقیق توسط مردم اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن همانند انتخابات به منزله یک کار ملی است، بنابراین مردم باید اطلاعات صحیح و درستی را ارائه دهند.

استاندار لرستان ادامه داد: عدم ارائه اطلاعات غلط و اشتباه باعث می‌شود که برنامه‌ریزی صحیحی صورت نگیرد، زیرا سرشماری مبنای پایه و مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری است.

وی با بیان لزوم بسترسازی جهت اعتماد مردم برای دادن اطلاعات درست خود مطرح کرد: مسائل سرشماری باید به طور کامل برای مردم تشریح شود، در این راستا یک جلسه کارشناسی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در صدا و سیما نیز برگزار می‌شود.

این مسوؤل فرمانداران شهرستان‌ها را موظف به پرداختن و تشریح کردن موضوعات سرشماری در جلسه شورای اداری کرد و گفت: به دلیل اهمیت کار سرشماری فرمانداران باید این قضیه را به طور کامل توضیح دهند، زیرا اگر اطلاعات غلط داده شود نمی‌توان یک برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درست داشته باشیم.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود به ماموران سرشماری که به درب منازل مراجعه می‌کنند اشاره کرد و افزود: 550 نفر جهت اخذ اطلاعات مردم ماموریت دارند که باید دارای صبر و تحمل فراوان باشند و همچنین با کنجکاوی اطلاعات صحیحی رو دریافت کنند.

استاندار لرستان عدم دریافت اطلاعات دقیق را موجب بالا رفتم مطالبات مردم دانست و بیان کرد: در چنین شرایطی سرمایه‌های اجتماعی که همان مردم هستند ضعیف می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه ویژه‌ای به سرشماری عمومی نفوس و مسکن داشته باشند تا شاهد یک سرشماری دقیق و صحیح در سال 95 باشیم.

ارسال نظرات