نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه در منطقه گفت: امروز باید با تمام توان در مقابل هرگونه ظلم و ستم بر مسلمانان بایستیم و حکومت‌هایی که با ادعای مسلمانی، مومنان را مورد ظلم و کشتار قرار می‌دهند باید با ایستادگی و پایداری مسلمانان برچیده شوند.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۰۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، عید قربان را یکی از بزرگترین اعیاد الهی در دین اسلام و عید شوکت و اقتدار همه مسلمانان دانست و گفت: عید قربان، فرصت تقرب به خداوند و پاکی نفس از آلودگی‌ها و تعلّقات دنیایی است، این عید در حقیقت عید فرصت هاست.

وی افزود: در این روزها و اعیاد بزرگ معنوی باید روح ما به سوی معنویات حرکت داده شود؛ فاصله نزدیک دو عید قربان و غدیر و پس از آن دهه عاشورا برای ما حامل این پیام است که راه شجره طیبه اهل بیت(ع) همواره ادامه داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اعیاد بزرگ اسلامی فرصتی است برای گرایش به سمت معنویات و دوری از گناهان تا به واسطه آن از رحمت واسعه خداوند متعال بهره مند شویم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: مخلصین کسانی هستند که به قرب الهی رسیده اند و ما هم باید تلاش کنیم به این جایگاه رفیع دست یابیم.

وی با اشاره به جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه در منطقه گفت: امروز ما باید ادامه دهنده راه اولیای خدا و اهل بیت(ع) در برابر دشمنان اسلام باشیم و با تمام توان در مقابل هر گونه ظلم و ستم بر مسلمانان بایستیم و حکومت‌هایی که با ادعای مسلمانی، مومنان را مورد ظلم و کشتار قرار می دهند باید با ایستادگی و پایداری مسلمانان برچیده شوند و شر سلطه آنها از سر مسلمانان کم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نزدیک بودن دهه امامت و ولایت را تبریک گفت و افزود: ولایت فقیه سرمایه مهم نظام اسلامی است که دشمن را به لرزه می‌آورد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر برگزاری مراسم این دهه در استان تاکید کرد و گفت: امید است که برنامه‌های درخور برای این دهه در استان تدارک شود و از فرصت پیش‌رو بیشترین بهره را در شناساندن اهمیت و جایگاه ولایت در اسلام ببریم؛ همچنین برای دهه امامت و ولایت از آیت الله مکارم شیرازی برای حضور در استان مرکزی دعوت شده است.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گفت: استان مرکزی از استعدادها و پیشینه فرهنگی، علمی، مذهبی و اقتصادی برخوردار است که می‌طلبد در رابطه با این ظرفیت‌ها، دولت توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امید است کاروان تدبیر و امید با مصوبات و مجوزهای کارشناسی و مطلوب و منابع مالی مناسب میهمان این خطه شود تا بستر رشد و باروری ظرفیت‌ها بیش از پیش مهیا شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: در سفر هیئت وزیران باید زمینه تحولات همه جانبه فراهم شود و چارچوب‌های تحقق اقتصاد مقاومتی تعیین گردد؛ استان مرکزی استان نخبگان، علما و اندیشمندان است و نباید اجازه داد که ظرفیت‌ها و استعدادهای این استان هدر برود.

وی با اشاره به لزوم رشد مدارس علمیه در استان مرکزی افزود: استان مرکزی زادگاه امام خمینی(ره)، بنیان گذار انقلاب اسلامی و سایر علمای دینی بزرگ است بنابراین زیرساخت‌های معنوی و مدارس علمیه این استان و سطح این مدارس باید ارتقا یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات