مردم شهرستان نیر امروز را با شکوه تمام جشن گرفتند و قربانی را در راه خدا ذبح کردند.
کد خبر: ۸۷۴۳۷۵۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز،به قربانگاه می‌برد فرزندش را، پاره تنش را تا با همه وجود سر تسلیم در آستان حق فرو برد، برای قربانی کردن میرودتا با همه وجود منیتش را ذبح کند و نشان دهد در پیشگاه خدا چیزی جز یک بنده مخلص نیست.

عید قربان عید بندگی و تقرب به درگاه خداوند است، هرساله مسلمانان جهان این عید بزرگ را جشن میگیرند و حال و هوای مردم تماشایی است و دعایشان این است که خدایا ما را بنده درگاه خودت کن و از هواهای نفسانی خلاصیمان ده.

و یقیناً اگر بتوانیم رضای خویش را فدای رضای حق کنیم؛ اگر بتوانیم از خواسته دل در راه خواسته دین چشم بپوشیم؛ و اگر بتوانیم از داشته‌ها و خواسته‌ها بگذریم؛ آنگاه به مرز عبودیت به حوزه قربانگاه قدم نهادهایم.

این راهی است که پیامبران و ائمه معصومین (ع)در آن گام نهادند و بندگی خدا را با قلم، قدم و تمام وجود در ورق ورق تاریخ به ثبت رساندند.

آنگاه که ابراهیم میرفت تا اسماعیل را قربانی کند از فرزندش گذشت و شد خلیل‌الله و این ماجرا در کربلا به گونهای دیگر نیز رقم خورد، حسین فاطمه (ع) در کربلا هر چه داشت و نداشت را قربانی کرد و آنگاه دیگر مرزی بین او و خدا نبود و او شد ثارا...

ما نیز باید در این روز تیغ اراده و عفاف بر خنجر نفسانیت بنهیم و خون نفس اماره را بریزیم تا از شرّ وسواس خنّاس رهایی یابیم.

مردم مومن نیر امروز همانند تمامی مردم مسلمان جهان عیدی را که برای آنها بسیار عزیز است را گرامی داشته و با شور و شوق در ابتدای روز به سمت خدای رحمان و رحیم سجده شکر بجای آوردند.

مردم شهرستان نیر با عظمت و شکوه و با روحیه وحدت و ایمان صبح امروز قبل از اینکه قربانی را در راه خدا تقدیم کنند، ابتدا در مصلی شهر نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.

پس از اقامه نماز بدون هیچ درنگی به سمت منازل خود رفتند تا به سرعت قربانی خود در راه خدا را ذبح کنند، این عید برای مردم نیر بسیار عزیز و ارزشمند است.



ارسال نظرات