کاندیدای نوبل کوچک جهان در چهار محال و بختیاری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان فرهاد حسن زاده، نویسنده مشهور کشور می شود.
کد خبر: ۸۷۴۳۸۴۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرهادحسن زاده، شاعر و نویسنده ی بلند آوازه ایران در 23 شهریور ماه 95 مهمان کانون کودکان و نوجوانان استان در همایش ادبی «دو پنجره» اداره کل کانون خواهد بود.

بر اساس این خبر همایش ادبی دو پنجره از سری برنامه های مدیریت آفرینش های ادبی است که هر سال با هدف فراهم نمودن فرصت دیدار پدید آورندگان آثار ادبی و مخاطبین کودک و نوجوان، همچنین ارتقاء دید ادبی و توسعه ی فرهنگ مطالعه در بین اعضا اجرا می شود.

200 عضو نوجوان از مراکز فرهنگی استان در همایش ادبی دو پنجره به نقد و بررسی محتوایی و ظاهری کتاب « زیبا صدایم کن » با حضور نویسنده این رمان خواهند پرداخت.

فرهاد حسن زاده، متولد بیستم فروردین 1341 در آبادان است و از نویسندگانی است که در تمامی حوزه های ادبی از داستان کودکان، نوجوانان تا رمان برای بزرگسالان دست به نگارش زده و بیش از 80 اثر از وی چاپ شده، برخی از آثار او به زبانهای انگلیسی، مالایی و چینی ترجمه و انتشار یافته است.

حسن‌زاده، تاکنون بیش از بیست جایزه برای آثارش گرفته که مهمترین‌شان نشان ماه طلایی از جایزه جشنواره بزرگ برگزیدگان ادبیات کودک و نوجوان است که آن را انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای انتخاب بهترین نویسندگان، شاعران، مترجمان، منتقدان و پژوهشگران ادبیات کودک و نوجوان در دو دهه 60 و 70 برگزار کرد.

وی در سال 1395 از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزد ایرانی جایزه ی آسترید لیندگرن معرفی شد. همجنین از سوی شورای کتاب کودک نیز برای جایزه هانس کریستسان اندرسن انتخاب شد.

گفتنی است: همایش ادبی دوپنجره در سال های گذشته با حضور چهره های برجسته ی ادبی کشور از جمله، محمد جواد محقق، احمد خدا دوست و هوشنگ مرادی کرمانی، برگزار شده است. این همایش یک روزه در دو بخش افتتاحیه و نشست تخصصی بر گزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار