نماینده ولی‌فقیه در ایلام:

«حادثه منا» بی‌لیاقتی آل‌سعود در مدیریت حرمین شرفین را به نمایش گذاشت/ شهادت‌طلبی عامل بازدارندگی هجمه نظامی به ایران

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: حادثه منا که موجب شهادت بسیاری از مسلمانان و حجاج کشورهای مسلمان شد، نشان داد که آل‌سعود لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارد.
کد خبر: ۸۷۴۳۸۸۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله محمدنقی لطفی پیش در مراسم سالگرد شهادت حجاج حادثه منا که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ شهادت بعد از قیام عظیم عاشورا به یک داستان تبدیل شد که عده‌ای در تعجب بودند در اینکه افرادی با توجه به ارزش‌های اسلام و پیامبر(ص) از جان خود بگذرند.

وی اضافه کرد: این فرهنگ با پیروزی انقلاب اسلامی دوباره احیا شد که در دوران جنگ تحمیلی جوانان ایران زمین و به‌خصوص در این منطقه خونرگ کردستان برای شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

لطفی خاطرنشان کرد: رژیم گذشته که منشأ فسادهای فراوان بود، جوانان آمدند و با شهادت، انقلاب را به پیروزی رساندند و با همین روحیه هم در دفاع مقدس در برابر بیش از 40 کشور ابرقدرت جهان ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: امروز هم که 37 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، ملت غیور ایران در استقبال از شهدای گمنام و تشییع آنها، همان روحیه ولایتمداری و شهادت‌طلبی خود را به دنیا نشان می‌دهند.

امام جمعه ایلام گفت: دشمنان با دیدن چنین صحنه‌هایی، تصمیم دارند تا فرهنگ شهادت‌طلبی را از ملت ایران بگیرند و بی‌بندوباری را در بین جوانان و نوجوانان ما ترویج دهند.

وی ادامه داد: اگر امروز آمریکا و کشورهای متخاصم نمی‌توانند به ایران حمله نظامی بکنند، ناشی از روحیه شهادت‌طلبی ملت است وگرنه آنها مدرن‌ترین سلاح‌ها و قوی‌ترین ارتش‌ها را در اختیار دارند.

لطفی ادامه داد: امروز نیروهای ارتش و سپاه کوچکترین تحرکات ناوهای آمریکا در خلیج فارس را رصد می‌کنند و فرماندهان آنها اعتراف می‌کنند که ناچارند از قایق‌های تندرو ایران دور شوند و این بیانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام یادآوری کرد: حمله نظامی آمریکا به عراق، افغانستان یا کشورهای دیگر به دلیل نداشتن رهبری مقتدر و آگاه و نیز ملتی شهادت‌طلب بود وگرنه آمریکا در حمله به ایران هم اجازه کسی را نمی‌خواهد اما اقتدا و عظمت و برخورداری ملت از روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داده است.

وی رویکرد آنها در صحبت با دنیا را دو زبان دیپلماسی و زور اعلام کرد و گفت: آنها می‌گویند که دیپلماسی زور مبنای کار آنهاست و باید بدانیم که مذاکرات هسته‌ای آنها با ایران از سر ناچاری بود که بر شکست‌های خود سرپوش بگذارند.

لطفی همچنین به حضور داعش در منطقه اشاره کرد و با عنوان اینکه، این گروه تروریستی تکفیری توسط آمریکا و عربستان تغذیه و پشتیبانی می‌شود، بیان کرد: هدف این گروه در اوایل بعد از موصل، اربیل بود که ایران از ورود آنها به این منطقه جلوگیری کرد و امروز نفس‌های آنها به شماره افتاده است.

امام جمعه ایلام افزود: تمام توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آمریکا برای ایران است و اگر امروز مدافعان حرم در سوریه و عراق با گروه‌های تروریستی مقابله نمی‌کردند باید در داخل کشور می‌جنگیدیم.

وی در ادامه با اشاره به حادثه منا و دخالت آل‌سعود در کشتار مسلمانان منطقه، حادثه منا را نتیجه بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت حج و حرمین شریفین عنوان کرد.

لطفی تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم، مکه خانه امن است اما یک رژیم فاسد این خانه امن را برای مردم مسلمان به ناامن‌ترین مکان تبدیل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در ایلام در پایان گفت: امروز دست رژیم عربستان و آل‌سعود و مفتی‌های این کشور به خوان هزاران مسلمان در سوریه، افغانستان، لبنان، عراق، و یمن آلوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار