حجت الاسلام سرلک :

نحوه برخود با متخلفان فیش های نجومی نباید بر اساس جناح و سلیقه باشد

استاد اخلاق و کارشناس مذهبی گفت: در واقع خون مدافعان حرم در امتداد همان خون شهدای دفاع مقدس است تا با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری و تنومند کنندتا با درایت و مدیریت جهادی مشکلات و موانع موجود در کشور را حل کنند، نه اینکه خدای ناکرده به اختلاس و چپاول بیت المال بپردازند.
کد خبر: ۸۷۴۴۰۰۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
 به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام و المسلمین سرلک استاد اخلاق و کارشناس مذهبی با تاکید بر رعایت اخلاق سیاسی در بین مسئولین کشور گفت:متاسفانه بعضا  شاهد هستیم که عده ای از مسئولین که توفیق خدمت رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند، برخی بی اخلاقی ها را نسبت به یکدیگر انجام میدهند که امری گناه و زیبنده یک مسلمان آن هم در کشوری که  مزین به خون پاک شهیدان است ، نمیباشد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا در بین  مسئولین کشور بی اخلاقی رخنه کرده است گفت:مهمترین عامل این موضوع عدم ارتباط قوی با خدا است . آنچه که باعث می شود در مناسبات اجتماعی و سیاسی خود دچار بد اخلاقی ها شویم این است که کار را  برای رضای خدا شروع نکرده ایم و این مصداق ذکر شریف هُوَ الْأَوَّلُ وَ الاَخِرُ باید باشد که ابتدا با خدا شروع و در انتها هم خدای متعال حضور داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سرلک افزود: وقتی در امری خدا حضور نداشته باشد و یا حضور خدا کم باشد ، نورانیت و صفا نیز کم خواهد شد، شاید یکی از ایرادات وارده به مسئولین ما این است رابطه قوی با خدا ندارند  و اهل سجده طولانی  و راز و نیاز های سحرگاهی نیستند.چرا که برای جلای قلب و روح بهترین زمان عبادت در سحرگاهان و نیمه های شب است.

این کارشناس مذهبی  با اشاره به دیدار جمعی از مسئولین با رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد : در آن جلسه معظم له خطاب به مسئولین فرمودند اگر تا به امروز اهل نماز شب نبودید من بعد بایستی با تقید فراوان به عبادت و تهذیب نفس بپردازید و سعی بر آن داشته باشید که  سحرگاهان مشغول مناجات شوید تا صفای باطن بیشتری کسب کنید.

وی گفت: یکی از علت هایی که  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر موضوع اسلام سیاسی تاکید میکردند همین امر است و مصداق آن جمله معروف شهید مدرس بود که فرمود سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما.

حجت الاسلام ولمسلمین سرلک در ادامه با بیان روایتی از ائمه اطهار در خصوص حس قدرت طلبی وخطر سقوط آن بیان داشت: در روایات آمده است قدرت همچون گرگی گرسنه در میان گله گوسفند است و کنایه از آن دارد که یک مدیر در صورت عدم کنترل شهوت قدرت طلبی خود در خطر سقوط خود و اطرافیانش قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید مجدد به جایگاه انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای دفاع مقدس به عنوان بالاترین سرمایه انقلاب اظهار داشت: اگر جوانان دیروز برای دفاع از حاکمیت و حقانیت این مرز وبوم به جبهه ها رفتند و خون خود را برای حفظ این ارزش ها تقدیم نمودند ، امروز نسل دیگری از همین جوانان به دفاع از  حرم شریف حضرت زینب (س) می پردازند که در واقع خون مدافعان حرم در امتداد همان خون شهدای دفاع مقدس است تا با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری و تنومند کنند و این انقلاب را به دست اهل آن بسپارند تا با درایت و مدیریت جهادی مشکلات و موانع موجود در کشور را حل کنند . نه اینکه خدای ناکرده به اختلاس و چپاول بیت المال بپردازند.

این استاد اخلاق  گفت:لذا هر وقت ما از اهل بیت و دستورات اخلاقی آنان دور شویم وارد مسیری میشویم که بد اخلاقی ها و منیت ها جولان میدهد  و این همان آغاز گمراهی و سراشیبی جهنم است.

حجت الاسلام و المسلمین سرلک با  بیان یک نکته اخلاقی  از امام خمینی بیان داشت: ایشان در جلسه ای که جمعی از مدیران ارشد دولت حضور داشتند فرمود  :هرگاه خواستید بدانید که آیا اقدامات و تصمیم های شما مورد قبول درگاه احدیت قرار گرفته است یا خیر ،به این امر بنگرید که اگر گناهی وخلافی از سوی نزدیکانتان و مخالفانتان سر زد ، آیا برخورد یکسان خواهید داشت یا خیر؟
 
وی در ادامه به موضوع فیش های نجومی اشاره و با بیان اینکه  نحوه برخود با متخلفان نباید بر اساس جناح و سلیقه باشد ، اظهار داشت:  اگر هم جناحی ما همین امر ناپسند را انجام میداد آیا با همین حرارت به موضوع آن رسیدگی میکردیم یا اینکه بر آن چشم پوشی مینمودیم.

این کارشناسی مذهبی تصریح کرد:متاسفانه  وقتی دولتی عوض میشود انگار یک کودتا رخ داده و همه  از آبدارچی تا راس مدیریت  در دولت جدید عوض میشوند.

وی اظهار کرد: امروزه در هنگام برگزاری انتخابات جو سازی های عجیبی رخ میدهد که سرتاسر آن دروغ و توهین است آیا چنین رفتاری مورد پسند خداوند است؟آیا میتوان با دروغ بستن و تهمت زدن به مخالفین خود مدعی مسلمانی و ولایتی بودن را داشت ؟

 این مدرس حوزه و دانشگاه  در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ویژگی های اخلاق سیاسی در اسلام گفت:آنچه در اخلاق سیاسی از منظر اسلام وجود دارد اینکه همه امور، خدا محور است ، یعنی هر امری  با خدا شروع شود با خدا ادامه یابد و با خدا به پایان برسد.ولذا در تصمیماتی که گرفته میشود علاوه بر امر کارشناسی و تعقل و تدبر بایستی رضایت خداوند را در نظر داشته باشیم تا منیت و حب وبغض در تصمیمی گیری ها دخیل نشود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سرلک در پاسخ به این سوال که اگر بخواهیم بر اساس سیره اهل بیت با مخالفین خود (با تاکید رفتار اخلاق در سیاست) برخورد کنیم ، چگونه باید باشد پاسخ داد:آنچه  مد نظر قرآن و سیره نبوی است اینکه نباید نسبت به مخالفین از پیش قضاوت کنیم  ، تهمت و انگ نزنیم و با آبروی افراد بازی نکینم ولی متاسفانه امروز در فضای مجازی براحتی ابروی همه افراد را چوب حراج زده و امنیت اخلاقی را زیر سول برده اند و هیچ مجالی برای پاسخگویی و دفاع از خود وجود ندارد. لذا بهترین و بزرگترین اقدامی که میتوان در باره مخالف خود اظهار داشت اینکه ، اجازه مجال به مخالف خود بدهیم و زود قضاوت نکنیم  و در هنگام نقد بدون توهین و اغراق نظرات خود را بیان کنیم.




ارسال نظرات
آخرین اخبار