رزمایش الی بیت المقدس با حضور 7 گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر در منطقه عمومی ثمرین شهرستان اردبیل برگزار میشود.
کد خبر: ۸۷۴۴۱۲۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ عبدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه و جراید از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس برای حفظ آمادگی رزمی دفاعی خبر داد و گفت : ظرفیت خدادادی بسیج از توان تغییر رویکرد متناسب با سناریو های دشمنان در زمینه های مختلف برخوردار است و همین توان بسیج را به قدرتی بی بدیل مبدل ساخته است.

عبدی از برگزاری جلسات متعدد شورای اداری برای آمادگی و هماهنگی به منظور برگزاری این رزمایش خبر داد و گفت: رزمایش الی بیت المقدس شامل عملیاتها و تاکتیک های مختلفی است که در دو بخش کلی رزمی دفاعی و مقابله با حوادث غیر مترقبه طبیعی به اجرا در می آید که در قسمت دوم آن بسیاری از ادارات و نهادهای خدماتی از قبیل اداره برق، شرکت گاز، آب روستایی ، هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی ، مخابرات ، حمل و نقل و ... حضور داشته و ماموریت های محوله خود را انجام خواهند داد.

عبدی ادامه داد : این رزمایش با فرض حمله هوایی دشمن فرضی به مناطق مسکونی برگزار می شود و نیروهای عمل کننده در آن تاکتیکهای مختلف ، امداد و نجات ، دفاع از کوی و برزن ، مقابله با هلی برن دشمن و دفاع دورا دوری را تمرین می کنند.

فرمانده ناحیه اردبیل با اشاره به آمادگی نیروهای عمل کننده در رزمایش یاد آور شد : هفت مرحله دوره آموزشی برای بسیجیان شرکت کننده در رزمایش برگزار شده که مدت هر دوره از 7 تا 24 ساعت متغییر بوده و در حال حاضر این نیرو ها از آمادگی کامل برای انجام ماموریت برخوردارند.

رزمایش الی بیت المقدس با حضور بسیجیان آموزش دیده و متبحر روز های پنجشنبه و جمعه 25 و 26 شهریور ماه برگزار می گردد.

 

ارسال نظرات