به دنبال ایجاد شکاف میان حاکمیت هستیم؛
نهایی کردن شکاف میان جناح حاکم بسیار جدی و حتی به لحاظ تاریخی مهم است، اصلاح‌طلبان باید نقش گونه‌ای را بازی کنند که این شکاف را به مرز جدایی کامل برساند.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۱۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
خبرگزاری بسیج-سرویس اخبار ویژه
 
 
عباس عبدی در یادداشتی در هفته نامه صدا نوشت: اصلاح‌طلبان از هیچ فرد یا نیرویی حمایت نمی‌کنند، مگر اینکه آن فرد یا نیرو بخشی از پازل و برنامه سیاسی اصلاح‌طلبان باشد. از هیچ فردی نباید به صورت یک بازیگر مستقل از بازی خودشان حمایت کنند. اینکه بگویند چاره‌ای جز حمایت از فلانی نداریم یا نداشتیم، ناشی از انفعال و نداشتن برنامه است. شاید از نظر برخی این دو منظر در عمل به نتیجه مشابهی برسند، ولی به نظر می‌رسد که تفاوت آنها بسیار زیاد است.

این تحلیل گر برجسته اصلاح طلبان در ادامه با آشکار کردن هدف اصلاح طلبان می اورد: مهم‌ترین عاملی که در شرایط کنونی به عنوان پیشران فرآیند دموکراسی عمل خواهد کرد، جلوگیری از وحدت میان اصولگرایان تندرو با سایر اصول‌گرایان است. این هدف به شدت متاثر از رفتار اصلاح‌طلبان است. هدفی که در 5 سال گذشته به نحو مطلوبی پیش رفته است. نهایی کردن شکاف میان جناح حاکم بسیار جدی و حتی به لحاظ تاریخی مهم است، اصلاح‌طلبان باید نقش گونه‌ای را بازی کنند که این شکاف را به مرز جدایی کامل برساند. این سیاست تبعات خاص خود را دارد. در انتخابات به نحو مناسبی انجام شد ولی پس از آن نادیده گرفته شد و راه اصلاح و ساخته شده تخریب گردید.


ارسال نظرات