خبرهای داغ:
رئیس پژوهشکده حج و زیارت:

آل‌سعود از برگزاری مناسک حج اهداف سیاسی را دنبال می‌کند/۱۰ عنوان کتاب با موضوع منا به چاپ رسید

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به سیاست‌های افراط‌گرایانه رژیم آل‌سعود گفت: این رژیم از برگزاری مناسک حج سیاست‌های خاصی را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۸۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
آل‌سعود از برگزاری مناسک حج اهداف سیاسی را دنبال می‌کند/۱۰ عنوان کتاب با موضوع منا به چاپ رسید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به محروم بودن حجاج از زیارت بیت‌الله الحرام اظهار داشت: رژیم آل سعود برخلاف حکم الهی و به جای تکریم زائران و بازماندگان این حادثه از حضور حجاج ایرانی جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابر وعده الهی و آیات منوره قرآن کریم، جلوگیری از برگزاری مناسک حج برای مسلمانان سبب رخ دادن عذاب الهی و به وجودآمدن ایام ناخوش برای مسببین این حادثه می‌شود.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با بیان اینکه عربستان با برگزاری حج اهداف سیاسی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: سیاست‌های افراط گرایانه عربستان در برگزاری مراسم حج سبب سیاسی شدن حج و به وجود آمدن حاشیه‌ها و اقدامات مختلف شده است.

علیزاده‌موسوی بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا را مورد توجه قرار داد و گفت: به منظور بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا نشست‌هایی با حضور نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت و نشست‌هایی با حضور اندیشمندان این حوزه در تهران و مشهد برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته، گفت: چاپ 7 پایان نامه، مصاحبه با 800 نفر از مصدومین، راه اندازی سایت یادمان شهدای منا و چاپ 10 عنوان کتاب از قبیل پژوهش نامه حج و زیارت، پاییز سفید، فاجعه منا به روایت مطبوعات از اقداماتی است که در راستای منا صورت گرفته است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت فعالیت این پژوهشکده در زمینه عتبات عالیات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: فعالیت‌های این پژوهشکده در 3 محور انتشار نشریات و ویژه‌نامه‌ها، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی و نیز فعالیت‌های علمی پژوهشی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی پژوهشی حوزه زیارت خاطرنشان کرد: تولید و چاپ 60 عنوان کتاب، تولید نرم افزار "سنگواره" با رویکرد پرداختن به فرقه وهابیت، چاپ 5 عنوان دانشنامه در پاسخ به شبهات از فعالیت‌های علمی پژوهشی حوزه زیارت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار