در اولین یادواره شهدای روستای خلیفه کندی ساوه مطرح شد

زنده نگه داشتن خاطرات دفاع مقدس یک تکلیف همگانی است+تصویر

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: دستگاه‌ها تلاش کنند تا از ظرفیت‌ها برای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا استفاده شود چراکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست.
کد خبر: ۸۷۴۴۳۱۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اولین یادواره 16 شهید روستای خلیفه کندی ساوه با حضور فرمانده سپاه روح‌الله برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در اولین یادواره 16 شهید روستای خلیفه کندی ساوه گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یک وظیفه و رسالت عمومی است؛ برگزاری و حضور در این برنامه‌ها از خیر و برکت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به اهمیت و جایگاه بسیار عظیم شهدا اشاره کرد و گفت: در دوران مختلف انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن شاهد رشادت‌ها و دلاورمردی‌های زیادی از سوی شهدا بوده‌ایم.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: شهدا با نثار جان خود باعث شدند تا ما امروز در کشور خود شاهد امنیت و آسایش باشیم و عظمت و اقتدار ایران اسلامی حاصل این رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا و رزمندگان است.

سردار سرتیپ پاسدار کریمی افزود: برکت شهدا دوران دفاع مقدس علاوه بر ثمره دنیوی مجاهدت شهدا که همانا حفظ کیان مملکت اسلامی بود؛ در زمینه معنوی نیز ثمرات شهداء بعد از شهادت از نظر انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل حاضر ملموس است.

وی افزود: دستگاه‌ها تلاش کنند تا از ظرفیت‌ها برای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا استفاده شود چراکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست.

فرمانده سپاه روح‌الله در ادامه با اشاره به نقش فضای مجازی و اثرگذاری بر بنیان خانواده گفت: با پیشرفت فناوری‌های نوین ارتباطی، نیاز به استفاده از این فناوری‌ها نیز پیشرفت می‌کند و طبیعی است که جمعیت جوان و تعداد زیاد آن باعث تغییراتی در الگوی مصرف شبکه‌های اجتماعی شود.

وی افزود: از لحاظ اجتماعی نیز جمعیت جوان ما ممکن است محدودیت‌هایی در ابراز احساسات و در مواقعی در ارتباط احساس کند و برای جبران این خلاء به شبکه‌های اجتماعی متعدد روی بیاورد.

بهره‌گیری نامناسب از فضای مجازی عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: اگر از فناوری جدید و وسایل ارتباط جمعی به صورت درست و علمی استفاده کنیم نه تنها مضر نیست بلکه به ما کمک می‌کند تا در تحصیل و شغل خود موفق‌تر باشیم و استفاده بیش از حد و به عبارتی افراط و تفریط در ورود به این شبکه‌ها باعث می‌شود که ما از ارتباطات زنده در دنیای واقعی غفلت کنیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به اینکه این معضل زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که به خانواده‌ها نگاه می‌کنیم، گفت: امروزه در یک خانواده چهار، پنج نفری می‌بینیم که شب‌ها به جای آنکه اعضای خانواده دور هم جمع شوند و صحبت کنند هر کدام یک گوشی و تبلت در دست گرفته و غرق در آن شده‌اند.

وی افزود: استفاده اشتباه از فضای مجازی باعث فرسایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، نبود یک سواد فرهنگی مناسب و تعریف شده در این حوزه‌ها در کشور ما آسیب‌های ناشی از این شبکه‌ها بیش از مزایای آن به چشم خواهد آمد.

فرمانده سپاه روح‌الله بیان کرد: نقش والدین و آگاهی آن‌ها در برقراری امنیت و حریم خصوصی کودکان در شبکه‌های اجتماعی انکارناپذیر است، و بسیاری از اتفاقاتی که در جامعه برای نوجوانان و جوانان اتفاق می‌افتد به خاطر عدم آگاهی خانواده و جوانان است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی در پایان خاطرنشان کرد: وقت گذاشتن بیش از حد برای شبکه‌های اجتماعی و عدم توجه به مسائل داخلی خانواده‌ها، تخریب کننده و ناصواب است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار