فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک اردوهای جهادی را محفل مناسبی برای هدایت نسل جوان دانست.
کد خبر: ۸۷۴۴۳۳۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی در مراسم اختتامیه، اردوهای جهادی حوزه شهید مدنی سپاه ناحیه مقاومت اراک با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای جهادی گفت: مهم ترین هدف اردوهای جهادی، سازندگی با اولویت خودسازی و جهاداکبر در معرکه نفس است که در این اثنا تذکر و همیاری به یکدیگر در پیمودن پلکان رشد و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط نیز حاصل می‌آید.

وی با اشاره به اثرگذاری طرح اردوهای جهادی گفت: این حرکت عظیم، در این سال‌ها توانسته در رفع محرومیت و همچنین ایجاد روحیه کار و تلاش، همت و فرهنگ جهادی در بین آحاد مردم به خصوص جوانان موثر باشد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: در اردوهای جهادی بسیجیان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و ... آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در همه ابعاد می‌کوشند تا ضمن خودسازی رضوان الهی را هم کسب کنند.

پاسدار رضایی با تأکید بر اینکه جهاد تنها یک مفهوم نظامی نیست، یادآور شد: جهاد در عرصه‌های مختلفی چون جهاد علمی، سازندگی، فرهنگی و غیره باید وجود داشته باشد.

وی افزود: در طول اجرای طرح کلاس‌های آموزشی و جلسه‌های مختلف حلقه‌های تربیتی صالحین برای مربیان و متربیان در موضوعات اثرات سوء ماهواره، حجاب و عفاف، نقش ایمان و تاثیرات آن در زندگی و اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در پایان خاطرنشان کرد: در این اردوها گروه‌های پژوهشگر جهادی بسیجی به جمع‌آوری معایب و مشکلات فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم نیز پرداختند که ثبت در فرم‌های مخصوص، برای رسیدگی و ارائه خدمات بیشتر به مسئولین مربوطه ارائه داده خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات