رئیس مرکز مطالعات تاریخ ایران:

انقلاب اسلامی با رفتار نفع جویانه مقابله می کند

رئیس مرکز مطالعات تاریخ ایران گفت: انقلاب اسلامی با رفتار نفع جویانه و سلطه گرایانه، مقابله کرده و آن را نفی می کند.
کد خبر: ۸۷۴۴۳۶۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سلیمی نمین در کلاس های تشکیلاتی بسیج دانشجویی گیلان گفت: ابتدا باید دید که انقلاب اسلامی بر چه مبنایی تحول یافته و به جود امده است.

 وی ادامه داد: خیلی از نهضت های معاصر، مطالعات میدانی در ارتباط با قدرت های حاکم و استبداد و سلطه گری داشتند که قدرتی، از لحاظ مادی شکل دهند و با سلطه، حاکمیت را اداره کنند. آیا انقلاب اسلامی مبنای خود را بر این اساس قرار داده است؟

رئیس مرکز مطالعات تاریخ ایران گفت: انقلاب اسلامی معتقد است که اصلی ترین تحول در جامعه، مردم هستند و فرهنگ جامعه بسیار مؤثر بر حاکمیت و نوع اداره آن جامعه شمرده می‌شود.

سلیمی نمین گفت: انقلاب اسلامی با رفتار نفع جویانه و سلطه گرایانه، مقابله کرده و آن را نفی می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه انقلاب اسلامی شبهات دیگری را در مقابل خود می بیند که به دلیل عدم تبیین یا تبییین نادرست بنیادهای اصلی انقلاب اسلامی و استفاده از تاریخ شفاهی که خود دارای نواقص متعددی است، استفاده می کند.

رئیس مرکز مطالعات تاریخ ایران ادامه داد: کسانی که ادعا دارند شتاب پر سرعت ابزار دلیل انتقال ناقص محتوا بین نسل هاست، در اشتباه  هستند و این دلیل خوبی برای کم کاری در تبیین محتوا انقلاب اسلامی بین نسل ها نیست.

سلیمی نمین تصریح کرد: در خاطرات شهید احسان عراقی آمده است که ایشان از امام خمینی (ره) سئوالی را با این محتوا  پرسیدند که باید چه کار کنیم تا مردم به راه راست کشیده شوند؟ امام خمینی (ره) فرمود: باید کار فرهنگی کنید. این جمله را سه بار تکرار کرد.

وی در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که امام نیز در حوزه انقلاب روی ذهن و فکر مردم( که یکی از بهترین روش ها در جهت رشد جامعه است) تلاش کرد.

رئیس مرکز مطالعات تاریخ ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ به چهار حوزه اصلی اموزش و پرورش، اموزش عالی، حوزه های عمومی فرهنگ (صدا و سیما و رسانه و....)، حوزه های تخصصی فرهنگ (ارشاد و سازمان بسیج، اوقاف و...) تقسیم شد؛ اما پس از سال های متمادی فرهنگ به دو انحراف فرهنگ دولتی (فرهنگ را بر اساس هر دولت جدید تغییر دادن.) کم ارزش کردن نقش حاکمیت در فرهنگ کشیده شد.

ارسال نظرات