فرماندار نیر بر ضرورت طراحی تندیس برای جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۴۴۴۲۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز،یازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی استان اردبیل به مدت دو روز در روزهای 25 و 26 شهریور ماه سال جاری در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برگزار خواهد شد.


مهدی احمدی فرماندار نیر در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: یازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی استان اردبیل با هدف معرفی قابلیت ها و توانمندی های گردشگری شهرستان نیر و استان اردبیل به مدت دو روز در 25 و 26 شهریورماه سال جاری در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی در نیر از میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان انتظار می رود نسبت به طراحی تندیس ویژه برای این جشتواره ملی اقدام کند.

فرماندار نیر با بیان اینکه زمان برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی استان روزهای پنج شنبه و جمعه 25و 26 شهریور از ساعت 10 صبح تا 20 شب است، افزود: برنامه های مختلف و متنوعی چون دعوت از چهره های برتر کشوری، اجرای موسیقی سنتی عاشیقلار، نمایش فولکلوریک اقوام ایرانی گروه هنری شالاکو، برنامه نمایشی طنز و .. در زمان برگزاری جشنواره مذکور تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برپایی 50 غرفه پخت آش و غذاهای محلی برای بیش از 12 استان در این جشنواره، یادآور شد: همچنین در 20 غرفه نیز صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل به منصه ظهور گذاشته خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در روز اختتامیه جشنواره به برترین غرفه، آشپز و آش و غذای محلی با داوری هیأت داوران ملی برای نفر اول مبلغ پنج میلیون ریال،نفر دوم سه میلیون ریال و نفر سوم دو میلیون ریال اهداء خواهد شد.

ارسال نظرات