طبق یک مطالعه جدید، نوزادان متولدشده از زنان مبتلا به دیابت یا دیابت دوره بارداری در معرض ریسک بالای مشکلاتی به هنگام تولد هستند.
کد خبر: ۸۷۴۴۴۶۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، طبق یافته های محققان ایتالیایی، این مشکلات به هنگام تولد می توانند جدی باشند و شامل قندخون پایین، نقض مادرزادی و بیش از اندازه کوچک یا بزرگ بدنیا آمدن نوزاد باشد.

به گفته محققان، عدم کنترل مناسب دیابت می تواند پیامدهای بدی در طول بارداری به همراه داشته باشد.

در این مطالعه، تیم تحقیق از بیمارستان نیگورا کاگراندا میلان به سرپرستی دکتر باسیلیو پینتوآدی، نتایج زایمان زنان بارداری که مبتلا به دیابت یا دیابت بارداری بودند و بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲، یک نوزاد بدنیا آورده بودند، را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.

محققان بعد از در نظر گرفتن سن زنان، مصرف دارو، و سایر موضوعات سلامت نظیر فشارخون بالا، با استفاده از مدل های کامپیوتری ریسک برخی مشکلات به هنگام تولد را محاسبه کردند.

این بررسی شامل بیش از ۱۳۵ هزار زن باردار بود. از بین این تعداد زنان، ۱۳۵۷ نفر مبتلا به دیابت بارداری و ۲۳۴ نفر هم از قبل از بارداری مبتلا به دیابت بودند.

وضعیت بارداری این گروه از زنان با وضعیت بارداری زنانی که هیچ یک از دو دیابت را نداشتند مقایسه شد.

طبق این مطالعه مشخص شد زنان مبتلا به دیابت، ۳۶ برابر بیشتر در معرض تولد نوزادی با قندخون پایین بودند، درحالیکه این ریسک در زنان مبتلا به دیابت بارداری ۱۰ برابر بیشتر بود.

زنان مبتلا به دیابت بارداری ۷۰ درصد بیشتر در معرض ریسک تولد نوزادی بیش از اندازه کوچک یا بزرگ یا نوزاد مبتلا به زردی بودند.

این زنان تقریبا دو برابر بیش از دیگران نیاز به زایمان به شیوه سزارین داشتند، یا نوزادی با نقض مادرزادی یا سطح پایین کلسیم و منیزیم بدنیا می آورند.
 
ارسال نظرات