مرحله دوم طرح واکیسناسیون دام های سنگین در استان زنجان از ۲۰ شهریورماه شروع شد.
کد خبر: ۸۷۴۴۴۸۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به بیماری تب برفکی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این بیماری به طور کامل طی یک ماه گذشته به خوبی مهار و کنترل شده است.

محمد رشید کرمی افزود: در راستای مبارزه با این بیماری از ابتدای سال تاکنون، ۹۸۸ هزار و ۱۵۹رأس دام سبک و سنگین به تفکیک ۴۸ هزار و ۷۰۰ رأس گاو و گوساله و ۹۰۹ هزار و ۴۴۷ رأس گوسفند و بز مایه‌کوبی شده‌اند.

کرمی تعداد کانون‌های بیماری دامی «تب برفکی» شناسایی‌شده در زنجان طی سال جاری را ۵۹ کانون عنوان کردو افزود: در حال حاضر با اقدامات پیشگیرانه این بیماری کنترل و مهارشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به‌شدت واگیردار است که سریع منتشر می‌شود و به دلیل شیوع گسترده تب برفکی، واکسیناسیون دام‌ها به‌ تنهایی نمی‌تواند برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد، بنابراین باید مقررات و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز رعایت شود و دامداران از خریدوفروش دام خودداری کنند.

کرمی با بیان اینکه تعداد کانون‌های تأیید شده بیماری در فروردین‌ماه ۳۶ کانون، اردیبهشت ۲۲ کانون و خردادماه چهار کانون بود، تصریح کرد: دام‌های سبک و سنگین در شهرستان‌های خدابنده، زنجان، ایجرود، ماه‌نشان و ابهر به ترتیب بیشترین ابتلا به این بیماری دامی را داشتند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به مرحله دوم طرح واکسیناسیون دام های سنگین در استان زنجان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مرحله دوم واکسیناسیون از ۲۰ شهریورماه شروع شد.

ارسال نظرات