در راستای سیاستهای تشویقی، حمایتی و به منظور توسعه تشکلهای اقتصادی، هشتمین تشکل اتاق زنجان در قالب انجمن آزمایشگاه های همکار آزمون و کالیبراسیون به همت اتاق زنجان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۷۴۴۵۰۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در مجمع عمومی موسسین این انجمن رئيس اتاق زنجان ایجاد، تقویت و تثبیت تشکلهای اقتصادی را از وظایف مهم اتاقهای بازرگانی دانست و گفت: ارتقاء جایگاه تشکلها منجر به افزایش قدرت اتاقهای بازرگانی می شود چرا که انجمن ها بازوان قدرتمند اتاقها هستند وی ضمن اعلام حمایت همه جانبه اتاق زنجان از این انجمن اظهار داشت: رسیدن به اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون بهبود فضای کسب و کار بدون ایجاد و تقویت انجمنها امکان پذیر نخواهد بود.

مهندس غلامحسین جمیلی افزود: در صورتی که انجمن در راستای ایفای مسئولیتها و وظایف خود جدیت کافی داشته باشد اتاق زنجان اجازه نخواهد داد به لحاظ محدودیت مالی این انجمن با مشکل مواجه شود.

همچنین دبیر کل اتاق زنجان نیز در این نشست تشکیل انجمنها را یکی از وظایف اتاقهای بازرگانی عنوان کرد و گفت: تشکیل این انجمنها می تواند در سیاستگذاریها و تصمیم گیریها در حوزه کسب و کار نقش مهمی ایفا نماید.

دکتر امیدی موفقیت و یا عدم پایداری این تشکل ها را منوط به نحوه کارکرد و قدرت اجرائي این تشکل دانست و افزود: با انتخاب افراد تاثیر گذار تر بی شک خواهید توانست تشکلهای قویتر و سازمان یافته تری را شکل دهیم.

در ادامه مدیرکل اداره استاندارد استان زنجان نیز ضمن تقدیر از عملکرد اتاق زنجان در خصوص تشکیل و حمایت از انجمنها اظهار داشت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی اداره استاندارد با برون بسپاری بخشی از وظایف خود می تواند این انجمن را یاری نماید.

کارگرزاده افزود: این انجمن با هدف ساماندهی ، ایجاد هم افزائی ، همراهی در رفع موانع و مشکلات و نظارت بر فعالیت و عملکرد آزمایشگاههای تایید صلاحیت شده تشکیل می شود.

همچنین کارشناس تشکلهای اتاق بازرگانی ایران نیز در این مجمع ، استان زنجان را چهارمین استان تشکیل دهنده این انجمن عنوان کرد و گفت: اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی موظف است علاوه بر ارائه نظرات پیشنهادی به سه قوه، کلیه انجمنها و تشکلها را تقویت نماید از این رو کلیه تشکلها بدلیل ماهیت ذاتی خود زیرمجموعه اتاق بوده و می توانند در اقتصاد کشور سهیم باشند .

علی سلیمانی با اشاره به تشکلهای ثبت شده افزود: در اتاق ایران تا کنون ۲۰۰ تشکل ملی و ۱۸۰ تشکل استانی در حوزه های مختلف بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و خدمات ثبت شده است.

ارسال نظرات