رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس نیروی انسانی متخصص و توانمند را بزرگترین سرمایه‌ کردستان نام برد و گفت: این جای سوال دارد که چرا دولت از این ظرفیت در پست‌های کلان کشوری استفاده نمی‌کند؟
کد خبر: ۸۷۴۴۵۶۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، منصور مرادی امشب در آئین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید تامین اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه کردستان از نظر فرهنگی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: اما در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و بسیار عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر استان‌هایی مانند اصفهان از کمبود زیرساخت‌ها و نبود بودجه گریه می‌کنند، کردستان باید به خاطر مشکلات زیادی که دارد باید دو دستی بر سربکوبد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس با بیان اینکه کردستان در زمینه بهره‌مندی از بیمه اجتماعی نیز نسبت به میانگین کشوری عقب است، اضافه کرد: میانگین کشوری در بحث بیمه‌های اجتماعی حدود 70 درصد است اما در کردستان زیر 40 درصد است.

مرادی گفت: مردم کردستان مرزدار کشور هستند، اما به دلیل نبود کارخانه و صنایع متاسفانه در بحث بهره‌مندی از بیمه نیز مظلوم واقع شده‌اند.

وی به تولید 80 درصدی توت‌فرنگی کشور در کردستان اشاره کرد و افزود: این درحالی است که متاسفانه نبود صنایع تبدیلی موجب شده کمترین ارزش افزوده را داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از وجود نیروی انسانی متخصص و توانمند به عنوان بزرگترین سرمایه‌ کردستان نام برد و گفت: این در صورتی است که در سطح کلان از این نیروی توانمند استفاده نمی‌شود و این جای سوال دارد که آیا از دیدگاه دولت، افرادی در این استان لیاقت انتصاب در پست‌های کلان کشوری را ندارند؟

وی تصریح کرد: نمایندگان مردم کردستان در مجلس برای پیگیری مشکلات و نیازهای استان باید شخصا به وزارتخانه‌ها بروند چراکه نیروی از این استان در وزارتخانه‌ها نداریم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در این دوره یکی از جوان‌ترین مجلس‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی است به گونه‌ای که میانگین سنی نمایندگان مجلس در این دوره کمتر از 50 سال و تخصص‌های مختلف در آن وجود دارد.

مرادی حضور 3 نفر از نمایندگان مردم کردستان در کمیسیون برنامه و بودجه ظرفیت بسیار خوبی برای جذب اعتبار در حوزه‌های مختلف برای استان، گفت: البته اگر مدیران استان به خود زحمت بدهند و از این ظرفیت به نفع توسعه استان بهره‌گیری کنند.

وی گفت: تعامل و اتحاد بین نمایندگان مردم استان در مجلس از دیگر ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم است که نمونه آن را در تصویب یک فوریتی منطقه آزاد صنعتی تجاری بانه مریوان مشاهده کردید.

وی با بیان اینکه نیمه سال گذشت اما وضعیت بودجه هنوز نامشخص است و این جای انتقاد دارد و نیاز به توجه بیشتر است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس دو شرط توان و تعهد را لازمه مدیریت در هر سازمان و دستگاهی عنوان کرد و افزود: مدیری که توان داشته باشد اما تعهد کافی و تخصص و تجربه نداشته باشد، نمی‌تواند مدیر موفقی باشد.

به گفته مرادی، مدیری در استان کردستان می‌تواند موفق باشد که ریسک‌پذیر و نه محتاط و مصلحت‌اندیش‌ سازمان و دستگاه باشد.

وی اظهار داشت: مدیرانی که منتظر بمانند بودجه برسد بعد کاری انجام دهند، در استان کردستان که عمر مفید کاری آن 6 ماهه اول سال است به درد این استان نمی‌خورد.

مرادی با یادآوری ضرورت سرمایه‌گذاری بخش دولتی در کردستان، گفت: تا زمانی که شرکت‌های بزرگ بخش دولتی در کردستان سرمایه‌گذاری نکنند نمی‌توان از بخش خصوصی توقع داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس، بیکاری و نبود شغل پایدار در مناطق مرزی کردستان را یادآوری کرد و گفت: اگر بازارچه‌های مرزی در مریوان و سروآباد نبود، آمار بیکاری این دو شهرستان به مراتب بدتر از وضع کنونی بود.

مرادی در پایان خواستار ارتقای درمانگاه مریوان به بیمارستان تامین اجتماعی شد و گفت: کردستان ظرفیت بسیار خوبی برای بحث توریسم‌درمانی دارد که باید با توسعه و تقویت زیرساخت‌های درمانی، از این ظرفیت استفاده کرد.


ارسال نظرات