مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در دیدار با خانواده شهدا:

دشمن از توجه ملت ایران به شهدا بیمناک است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی از برنامه‌های فرهنگی اثرگذار در بحث شهادت استقبال می‌کنند، اظهار کرد: دشمن از توجه ما به شهدا بیمناک است.
کد خبر: ۸۷۴۴۵۷۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی در دیدار با چند خانواده شهید و جانباز استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر این نهاد انقلابی توفیق خدمت به 5 هزار و 400 شهید والامقام و خانواده‌های آنها را دارد.

وی با اشاره به جامعه 9 هزار نفری جانباز در استان کردستان افزود: برگزاری کمیسیون پزشکی خاص جانبازان و ارجاع تعدادی از آنها برای تعیین دوباره درصد جانبازی از اقداماتی است که در راستای خدمات‌رسانی به این عزیزان انجام می‌گیرد.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، در حال حاضر بیش از 19 هزار و 835 نفر از جامعه ایثارگران استان مشمول بیمه همگانی بنیاد و 30 هزار و 252 نفر نیز بیمه مکمل دارند.

سلیمانی در ادامه به ساماندهی مزار شهدا به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مهم این نهاد نام برد و خاطرنشان کرد: 5 هزار و 231 شهید بومی استان کردستان در یک‌هزار و 3 گلزار شهید تدفین شده‌اند که بیش از 85 درصد از این گلزارها تاکنون ساماندهی شده‌ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خاطرنشان کرد: 450 گلزار شهید تاکنون ساماندهی نشده که ساماندهی آنها نیاز به یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار دارد.

سلیمانی با تاکید براینکه صیانت از یاد و نام شهدا با امنیت ملی ما گره خورده است، تصریح کرد: باور به فرهنگ ایثار و شهادت و اعتماد به جانفشانی در راه نظام اسلامی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب و پیروزی این ملت در دفاع مقدس بود.

به گفته وی، نبی مکرم اسلام بالاترین خوبی‌ها را مرگ در راه خدا دانسته و خوشبختانه به برکت اسلام و انقلاب اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت زمینه سربلندی ما را فراهم کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی از برنامه‌های فرهنگی اثرگذار در بحث شهادت استقبال می‌کنند، اظهار کرد: دشمن از توجه ما به شهدا بیمناک و معترف است.

سلیمانی اظهار کرد: طرح سپاس که طرحی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است در استان به صورت ویژه دنبال و در این زمینه در طول سه سال گذشته بیش از 38 هزار و 450 مورد دیدار با خانواده شهدا صورت گرفته است.

وی در پایان از شهید بسیجی محمدحاتم الوندیان به عنوان انسانی بزرگ نام برد و خاطرنشان کرد: شهادت در راه خدا بزرگترین پاداش الهی است که نصیب انسان‌های بزرگواری همچون این شهید می‌شود.

گفتنی است؛ شهید الوندیان دانشجوی تربیت معلم و اهل بیجار بود که در 22 بهمن ماه سال 64 در عملیات والفجر در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در سوم خرداد ماه سال 76 بعد از شناسایی در زادگاهش به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان امروز همچنین با خانواده‌ شهیدان ولی‌الله علی‌رضایی، سیدسعید احمدی و خانواده جانبازان محی‌الدین غیاثی و جانباز متوفی نیم‌تاج عظیم‌زاده دیدار کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار