کارت های اعتباری خرید کالا هم مثل آن ماشین هایی که دولت برای فروش آن ها تسهیلاتی مثل وام گذاشت، است که متاسفانه چون می خواهد سریعا مشکلات حل شود ولی دچار اشتباهات فاحشی می شوند و مسیر را اشتباه می روند.
کد خبر: ۸۷۴۴۵۷۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

احمد سجادی عضو سابق کمیسیون انرژِی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره کارت های اعتباری خرید کالایی که قرار بود تا با آن کالاهای ایرانی خریداری شود ولی اجازه خرید کالای خارجی هم داده شد گفت: هدف اصلی وزارت صنعت و معدن و تجارت این بود که بازار تولیدکنندگان داخلی را رونق دهد. کارت های اعتباری خرید کالا هم مثل آن ماشین هایی که دولت برای فروش آن ها تسهیلاتی مثل وام گذاشت، است که متاسفانه چون می خواهد سریعا مشکلات حل شود ولی دچار اشتباهات فاحشی می شوند و مسیر را اشتباه می روند.

وی افزود: علت این اشتباه رفتن ها بخاطر لابی هایی است که دچار بروز مشکلاتی می شود چراکه برای دولت باید به کارت های اعتباری 3 الی 4 هزار میلیارد تومان تزریق کند تا این مهم تحقق یابد ولی با لابی هایی که بعضی افراد در این میان می زنند باعث به وجود آمدن شرایط جدید مثل کالاهای خارجی می شود. لابی واردکنندگان بیشتر از نفوذ تولیدکنندگان است.

سجادی تصریح کرد: وقتی یک یخچال ایرانی خریداری شود خیلی واضح و مبرهن است که کارگر ایرانی مشغول به کار می شود و در آخر بازار های ایرانی و دولت بهره مند می شوند. کالاهای ما دست برخی از نمایندگانی است که همین افراد باعث اختلال در بازار می شود.

ارسال نظرات