خبرهای داغ:
مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های قزوین:
مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین گفت: در زندگی جهادی جریان اقتصاد مقاومتی جاری است و جهادگرانی که در این جریان حضور دارند همین سبک زندگی را به رگ های جامعه تزریق می کنند و به سمت مدیریت جهادی پیش می برند.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۰۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

محمدرضا بحرانی مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین جهاد را نوعی ازخود گذشتگی دانست و اظهار کرد: جهاد یعنی از خودگذشتی و از خود گذشتن در راه خیر و خود را ندیدن که  در آیات و روایات به آن  بسیار پرداخته شده و معیار اصلی آن یاد خدا و اعتقاد به این است که جهاد برای قرب الهی است.

وی درباره اعزام دانشجویان جهادگر به اردوهای جهادی گفت: تاکنون10 قرارگاه جهادی با حضور 37 گروه جهادی بالغ بر 1700نفر از دانشجویان در تابستان به بخش طارم سفلی در حدود 20 روستا، در بخش آوج و آبگرم 15روستا  و در بخش الموت 4روستا اعزام شدند.

بحرانی با اشاره به بخش مهم اردوهای جهادی عنوان کرد: هدف اصلی، خود سازی دانشجویان است که و در کنار آن با معامله دو طرفه ای در جریان است که سود بیشترش به نفع دانشجویان خواهد بود؛ آن ها بخش عظیم محرومیت زدایی را در برنامه های خود دارند که هدف اصلی این انقلاب به شمار می رود.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین در ادامه بحث کمیته اقتصاد مقاومتی را در این اردو پیش کشید و اذعان کرد: زمینه های فعالیت جهادگران بیشتر عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی درمانی و همچنین اقتصاد مقاومتی بود که تقریبا به ازای هر نفر در اردو 108هزار تومان  به ازای 10 روز در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: البته در این اردو هزینه ها به شدت کاهش یافت و این در حالی بود که خدمات بیشتری نیز ارائه شد که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی زندگی جهادی را پر از اراده و انگیزه برای خدمت معرفی کرد و افزود: در زندگی جهادی هیچ‌وقت منتظر امکانات و مقدمات نیستیم، بنابراین برای هدف جهادی، با حداقل امکانات بیشترین خدمات  به مخاطب، با عشق و اخلاص ارائه می شود.

بحرانی عملی کردن اقتصاد مقاومتی را تکلیف اصلی و فرمان برداری از فرامین مقام معظم رهبری خواند و ابراز کرد: در زندگی جهادی، جریان اقتصاد مقاومتی جاری است و جهادگرانی که در این جریان حضور دارند همین سبک زندگی را به رگ های جامعه تزریق می‌کنند و به سمت مدیریت جهادی پیش می‌برند، این خود اصل اساسی در فرهنگ سازی است.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم هر فردی حداقل یکبار اردوی جهادی را تجربه کند و از نزدیک شاهد مجاهدت‌های جهادگران باشند تا تجربیات بیشتری کسب کنند و از برکات اردو بهره‌مند شوند.

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها