خبرهای داغ:
آیت الله سبحانی:

ولایت مداری امیرالمؤمنین(ع) مورد توجه جامعه اسلامی باشد

آیت الله سبحانی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار خطبه و کلام از امام علی(ع) وجود دارد اما یک کلمه در زمان رسول خدا از ایشان شنیده نشد،گفت: تبعیت از ولایت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۳۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
ولایت مداری امیرالمؤمنین(ع) مورد توجه جامعه اسلامی باشد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: تا آخرین وقت مهم نماز که 5 دقیقه به غروب مانده است نباید امر اول ساقط شود که امر اهم باید تا آخرین زمان وجود داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امام علی(ع) همواره از پیامبر(ص) تبعیت می‌کرد، بیان کرد: بیش از 11 هزار خطبه و کلام از امام علی(ع) وجود دارد که یک کلمه در زمان رسول خدا از ایشان شنیده نشده است و بیش از 23 سال همراه پیامبر(ص) بود اما با وجود رهبری چون پیامبر(ص) همه باید سکوت می‌کردند، تبعیت از ولایت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه تاوقتی که آیت الله بروجردی زنده بود امام خمینی(ره) سخنی و حرفی نمی‌زد، عنوان کرد: در زمان مصدق اختلاف شدیدی در قم وجود داشت که دربار شخصی را می‌خواست و مردم شخص دیگری را که یکی از طلاب از امام خمینی(ره) پرسید مردم به چه کسی رأی بدهند که امام در پاسخ گفت تا زمانی که آیت الله بروجردی هستند من نظری ندارم.

وی با بیان اینکه بیش از 11 هزار کلمه و خطبه و کلمات قصار از امیرالمؤمنین(ع) برای شیعیان بیان شده است، گفت: این سخنان گوهربار و ارزشمند پس از ارتحال رسول خدا بیان شد و هیچ گاه امیرالمؤمنین(ع) در زمان حیات پیامبر(ص) سخنی بر زبان نگفت.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید همواره در مسیر رضای الهی گام برداریم، بیان کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه اعمال ما ثبت می‌شود و در قیامت پاسخگو هستیم، موضوعی که نوشته می‌شود و چاپ می‌شود پس از نگارش آن را مطالعه کنیم که با شرع و دین مطابقت داشته باشد.

آیت الله سبحانی با اشاره به اهمیت دوست در زندگی خاطر نشان کرد: انسان باید به خلیل و دوست خود توجه کند وباید این موضوع را مورد توجه قرار دهد که دوستش وی را بالا می‌برد و سبب ترقی می‌شود و یا وی را به نابودی می‌کشاند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار