خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین گفت: واقعه غدیر چتر عظیمی است که همه مسلمانان از گذشته تا ظهور منجی عالم از آن بهره و نفع برده و خواهند برد.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۴۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

حجت‌الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون دهه ولایت و سندیت واقعه غدیر در جهان اسلام اظهار کرد: غدیر از مسلماتی می‌باشد که هم قرآن آن را به صراحت بیان کرده است و هم روایات مواتر و قطعی از پیامبر سند قطعی وقوع این واقعه در 18 ذی‌الحجه می‌باشد.

وی واقعه غدیر را امتداد نبوت پیامبر گرامی اسلام دانست و تبیین کرد: حضور مسلمانان از کشورهای مختلف و ابلاغ پیام غدیر از طریق این افراد موجب امتداد نبوت پیامبر پس از وفات ایشان توسط امامان می‌باشد.

معبودی با اشاره به انحرافات ایجاد شده در جزئیات واقعه غدیر خاطر نشان کرد: همه فِرق اسلامی به وقوع واقعه غدیر اذعان دارند و اختلاف نظرها در جزئیات این واقعه می‌باشد که از طرف دنیاطلبان و راحت‌طلبانی که از جنگ‌های زمان پیامبر خسته شده‌بودند ایجاد شد.

وی ادامه داد: همچنین نفوذ منافقین در لایه‌های مسلمانان که از ابتدای اسلام با قصد و غرض مسلمان شده‌ بودند و تبلیغات آن‌ها در بین عوام که هنوز فرهنگ اصیل اسلام در آن‌ها نهادینه نشده بود باعث ایجاد شبهاتی پیرامون غدیر در بین مسلمانان شد.

وی غدیر را به منزله چتر عظیمی بر سر مسلمانان دانست و تصریح کرد: غدیر چتر عظیمی است که همه مسلمانان از گذشته تا ظهور امام زمان (عج) از آن منتفع شده و خواهند شد و باعث پیوند میان اسلام و احکام و حفظ ارتباط انسان با خدا و اسلام می‌باشد.

معبودی با بیان اهمیت واقعه غدیر در زنده نگه داشتن اسلام واقعی تشریح کرد: بحث ولایت از ابتدای نبوت پیامبر همواره از دغدغه‌های ایشان بوده و پیامبر به دنبال فرصتی مناسب برای بیان امامت و ولایت به عنوان مغز اسلام بوده‌اند که این فرصت در آخرین حج پیامبر(ص) فراهم آمد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین درخاتمه با بیان مشکلات ناشی از تفرقه افکنی‌ها در بین مسلمانان از گذشته تا به امروز، متذکر شد: مشکلات، اختلافات و جنگ‌های اخیر منطقه ناشی از کمرنگ شدن وحدت و همدلی در بین مسلمانان و فاصله گرفتن از پیام واقعه غدیر می‌باشد و مسلمانان برای دست یافتن به حیات طیبه باید به محور غدیر در اسلام بازگردند.

1101/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها