خبرهای داغ:
عضو هیئت‌علمی دانشگاه قم تصریح کرد: در حال حاضر مدرک‌گرایی و نیز علاقه جوانان به پشت‌میزنشینی ازجمله مهم‌ترین آفات فراوی تحول مطلوب اقتصادی در کشور است.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۵۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مدرک‌گرایی و پشت‌میزنشینی، مانعی بر سر راه تحول اقتصادی کشور است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد زمان رستمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: آنچه مسلم است این‌که می‌بایست از حالت مدرک‌گرایی فعلی که متأسفانه گریبان‌گیر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما هم شده، خارج شویم.

وی افزود: در حال حاضر تلاش بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما این است که در ادارات دولتی استخدام شوند و یا این‌که حداقل به‌عنوان معلم و مدرس مشغول به تدریس شوند و قطعاً با این نگاه و رویکرد به نظر بنده نمی‌توان چندان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کرد.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر ایکه اقتصاد وقتی شکوفا می‌شود که قبل از آن فرهنگ حاکم بر جامعه متحول شود، خاطرنشان کرد: در کشور ما متأسفانه در بسیاری از جاها، مدرک شاخص ارتقاء یک نیرو است حال‌ آن‌که امروز در دنیا اصل بهره‌وری نیروی کار است، به همین خاطر است که می‌بینیم در ایران بسیاری از افراد جامعه برای کسب مدرک درس می‌خوانند و در کشورهای پیشرفته همه تلاش می‌کنند که دانششان با بهره‌وری و کارایی همراه باشد.

وی تأکید کرد: از سوئی در کشور دانشجویان چندان با صنعت ارتباطی ندارند و همچنین استاد دانشگاه با فعالان صنعتی نشست‌وبرخاست سازمان‌دهی شده ندارد که باید برای رفع این نقیصه وزارت خانه‌های علوم، صنعت و اقتصاد یک فکر جدی کنند.

رستمی تصریح کرد: در بسیاری از رشته‌ها اگر از دانشجوی ارشد پس از فارغ‌التحصیلی سؤال شود که درس‌های دوره ارشد چه میزان بر دانش آنان افزوده و چه میزان به آنان کارآموخته است، پاسخشان منفی است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها