خبرهای داغ:
عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده، گفت: الزامات، نیازها و راهکارهای اجرایی شدن سیاست‌های کلی خانواده در فراکسیون زنان مجلس بررسی می‌شود تا بتوانیم به راهکارهای اجرایی شدن این سیاست‌ها برسیم.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۶۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
خبرگزاری فارس: بررسی راهکارهای اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی خانواده در فراکسیون زنان مجلس

سهیلا جلودارزاده در گفت‌و گو یی، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: سیاست‌های کلی خانواده سیاست‌هایی هستند که باید تمام نهادها و دستگاه‌ها بر اساس وظایف خود اجرای آن را در قالب برنامه‌های خاص در دستور کار خود قرار دهند چرا که این سیاست‌ها، برنامه‌ها و منابع را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شوند منابع تخصیص یافته در مسیری که این سیاست‌ها مشخص کرده است به جریان بیفتد.

وی ادامه داد: مجلس، دولت و حتی مردم باید در مسیر این سیاست‌ها حرکت کنند چرا که بخشی از این سیاست‌ها به مردم باز می‌گردد و آنها می‌توانند به عنوان یک رهنمود از آن استفاده کنند و روابط خود را در خانواده بر اساس این سیاست‌ها برقرار کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش نهادهای آموزشی و رسانه‌ها، گفت: نقش نهادهای آموزشی، رسانه‌ها و مراکز فرهنگ‌ساز در این میان بسیار مهم است چرا که وقتی گفته می‌شود خانواده محل رشد و تعالی اعضای آن باید باشد آموزش در این زمینه نقش مهمی پیدا می‌کند.

جلودارزاده تصریح کرد: فراکسیون زنان مجلس باید در تهیه طرح‌ها و برنامه‌هایی که این سیاست‌ها را عملیاتی می‌کند وارد شود،‌ زمانی در مجمع تشخیص مصلحت نیز مشابه این سیاست‌ها استخراج شده بود و هم اکنون اینکه این سیاست‌ها از چه طریقی اجرایی شود نیز باید احصاء شود که تمام این موارد در فراکسیون زنان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا الزامات و نیازهای اجرای این سیاست‌ها مشخص شود و قطعاً بر اجرای هر چه بهتر سیاست‌ها در دستگاه‌های مختلف نظارت صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات