نعمت زاده تنها 60 روز پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، برای برچیدن شفافیت در اقتصاد بحرانی کشور، الزام دریافت ایران کد و شبنم برای تمامی کالاها در سامانه ثبت سفارش را حذف و با این اقدام به قاچاق کالا رسمیت داد.
کد خبر: ۸۷۴۴۸۰۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،اقدام در حذف ایران کد و طرح شبنم در حالی صورت گرفت که پیش از آن رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرده بود:« حذف ایران‌کد و شبنم در شرایط ورود 20 میلیارد دلاری قاچاق، غیر قانونی است».

معاون اول رئیس جمهور در حکمی محمد رضا نعمت زاده را به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تعیین کرد.
طبق بندهای 19 و 23 سیاستها ی اقتصاد مقاومتی «شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی« و همچنین «شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار» از جمله اصول مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
 
 
سابقه رفتار نعمت‌زاده در مواجهه با نهادها و مراکز شفافیت در اقتصاد ایران نشان می‌دهد، هر کجا که بارقه امیدی برای توقف رانت و رصد بازارها بوده با مخالفت شدید و اقدام چکشی وی در حذف همه زیر ساخت‌ها و اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه مواجه بوده است.
 
نعمت زاده تنها 60 روز پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، در نخستین اقدام خود برای برچیدن شفافیت در اقتصاد بحرانی کشور، الزام دریافت ایران کد و شبنم برای تمامی کالاها در سامانه ثبت سفارش را حذف کرد و با این اقدام به قاچاق کالا رسمیت داد.
 
اقدام نعمت زاده در حذف ایران کد و طرح شبنم در حالی صورت گرفت که پیش از آن ارسلان فتحی‌پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرده بود:« حذف ایران‌کد و شبنم در شرایط ورود 20 میلیارد دلاری قاچاق، غیر قانونی است».
 
با این حال انتصاب «پیرمرد میلیاردر دولت» و «نابودکننده زیرساخت های شفافیت » در ایران، به عنوان جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، نشان می دهد نه تنها قرار نیست اقدامی در راستای عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد، بلکه اقتصاد کشور روز به روز بیشتر به سمت عدم شفافیت و محرمانه تر شدن فعالیت های اقتصادی پیش خواهد رفت.
منبع: رجانیوز
ارسال نظرات