معاون مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران:

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم در جشنواره تیاتر استان

زارع گفت: در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران در مازندران به میزبانی ساری از خانواده شهید مدافع حرم تجلیل می‌شود .
کد خبر: ۸۷۴۴۹۶۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه امسال 14 اثر از 9 شهرستان تنکابن، نوشهر، بهشهر، نور، محمودآباد، بابلسر، آمل، بابل و قائم‌شهر به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان آمده است، اضافه کرد: آثار ارسالی به جشنواره در مدت یک سال اخیر ساخته شد.

عباس زارع به‌ مناسبت برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان از شنبه 27 شهریورماه به مدت سه روز در دو سالن تئاتر حوزه هنری و ارشاد مازندران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران 37 گروه ثبت شده، 205 نفر هسته اصلی و 2 هزار نفر فعال در حوزه هنر نمایشی و تئاتر دارد، افزود: مازندران بیشترین تحصیل‌کرده‌ها را در حوزه نمایشی دارد و 14 نفر از دانش‌آموخته‌های هنر نمایشی در شهرستان‌ها فعال هستند.

این مسؤول بیان کرد: داور مرحله اول آثار نمایشی ارسالی به جشنواره با همکاری پیشکسوتان کشوری و استانی هنرمندانی همچون آتش تقی پور، بهروز صدیقی و مسعود اجدادیان قضاوت شد.

زارع با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان براساس سیاست‌های وزارتخانه متبوع انجام می‌شود، ادامه داد: امسال برخی از فعالیت‌های فرهنگ و هنری به افراد متخصص در این بخش واگذار شد و برای نخستین‌بار بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان به انجمن نمایش مازندران واگذار شد.

وی همراهی رسانه‌ها در انعکاس اخبار برنامه‌های فرهنگی و هنری مازندران را عاملی در توسعه این بخش دانست و گفت: امسال مقرر شد همزمان با اجرای جشنواره تئاتر استان چهار مستند نیم ساعته از صدا و سیمای شبکه تبرستان پخش شود.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران با بیان اینکه داوری مرحله دوم بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان به پنج نفر از داوران استانی به‌صورت افتخاری قبول کردند، خاطرنشان کرد: اثری که در مرحله دوم انتخاب می‌شود پس از بررسی در دبیرخانه جشنواره فجر به این جشنواره ملی راه می‌یابد.

زارع دودانگه ای در پایان گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مازندران از خانواده شهید مدافع حرم تجلیل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها