خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) عصر امروز در نشست خبری کنگره شهدای خمینی شهر که در باغ شهرداری شهر درچه برگزار شد از برگزاری اجلاسیه شهدای خمینی شهر در آبان ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۹۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) عصر امروز در نشست خبری کنگره شهدای خمینی شهر که در باغ شهرداری شهر درچه برگزار شد از برگزاری اجلاسیه شهدای خمینی شهر در آبان ماه سال جاری خبر داد.

سردار مجتبی فدا افزود: برنامه های ویژه شهدای شهر درچه همزمان با هفته دفاع مقدس و به مدت پنج شب در بوستان شهدای گمنام شهر درچه برنامه ریزی و اجرا می شود.

فدا اجرای نمایش «جهاد ادامه دارد» و رزمایش نظامی به همراه سخنرانی اساتید و بیان خاطرات توسط راویان مختلف را از جمله برنامه های این گرامیداشت عنوان کرد.

وی دیدار با خانواده شهدا، برنامه «شهید آبروی محله» و گرامیداشت های شهدای اقشار و اصناف را نیز از جمله برنامه های اجلاسیه شهدای خمینی شهر اعلام کرد.

جانشین سپاه صاحب الزمان اظهار کرد: تبدیل خاطرات شفاهی رزمندگان به مستندات و کتاب در حاشیه این اجلاسیه در حال انجام است که از تعدادی از این کتاب ها در اجلاسیه آبان ماه رو نمایی خواهد شد.

فدا با اشاره به شهدای مدافع حرم شهرستان خمینی شهر گفت: ۹ شهید از ۲۶ شهید مدافع حرم استان اصفهان متعلق به شهرستان خمینی شهر است که با تلاش های انجام شده خاطرات و شرح حال این شهدای مدافع حرم تا قبل از برگزار مراسم چهلم این شهدا تهیه و منتشر می شود.

برگزاری اجلاسیه شهدای خمینی شهر در آبان ماه

فرمانده سپاه خمینی شهر نیز با اشاره به برگزاری اجلاسیه ملی شهدای خمینی شهر در آبان ماه سال جاری گفت: صبح روز چهارم آبان ماه مراسم  افتتاحیه کنگره شهدا در حسینیه ثار الله سپاه خمینی شهر برگزار خواهد شد.

سرهنگ حمید مرادی افزود: صبح روز پنجم آبان ماه اجتماع دانش آموزان و عصر روز پنجم نیز اجتماع مادران، همسران و دختران شهدا با محوریت بسیج جامعه زنان برگزار می شود.

وی ادامه داد: اجتماع دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان صبح روز ششم آبان و ویژه برنامه شهدای شهر کوشک عصر همان روز برنامه ریزی و اجرا می شود.

مرادی پخش سراسری تلویزیونی دعای ندبه از امامزاده سید محمد خمینی شهر را از برنامه های روز هفتم آبان ماه اعلام کرد و گفت: اختتامیه اجلاسیه شهدای خمینی شهر عصر روز هفتم آبان ماه با حضور سران یکی از قوای سه گانه و حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

بزرگداشت شهدای درچه در ویژه برنامه «جهاد ادامه دارد»

فرمانده سپاه ناحیه درچه در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهر درچه در قالب برنامه هفته دفاع مقدس در این شهر گفت: ویژه برنامه دفاع مقدس شهر درچه با عنوان «جهاد ادامه دارد» به مدت پنج شب از ۳۰ شهریور تا ۳ مهر در بوستان شهدای گمنام کوه سفید برگزار خواهد شد.

سرهنگ دوم محمد علی مهرابی افزود: نمایش «فصل لبیک» که نمایشی از سیر تحول تاریخ از حضرت آدم تا انقلاب اسلامی است هر شب به مدت یک ساعت اجرا خواهد شد.

وی سخنرانی آقای حبیبی از آزادگان نجف آباد در شب اول، سخنرانی سردار سلیمانی فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمات (عج) به همراه رونمایی از کتاب مدافعان حرم شهر درچه و نماهنگ «مدافعان عشق» در شب دوم، نمایش عملیات طریق القدس و سخنرانی حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز در شب سوم و برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی و سخنرانی حجت الاسلام مرتضوی در شب چهارم را از جمله برنامه های این مراسم عنوان کرد.

مهرابی افزود: اختتامیه این یادواره شب پنجم و با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی فرد برگزار خواهد شد.

وی اجرای عملیات راپل و نورافشانی را از جمله دیگر برنامه های هر شب این ویژه برنامه اعلام کرد.

شهر درچه از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که به نسبت جمعیت این شهر، بیشترین سرانه شهید را در بین شهرهای کل کشور دارد.

لزوم تبیین شرح حال شهدای روحانی برای مردم

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه درچه در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی گفت: هدف از برگزاری این یادواره ها زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

حجت الاسلام سعید عابدی افزود: در حاشیه این یادواره آثار شهدای روحانی جمع آوری خواهد شد و دیدار هایی با خانواده این شهدا نیز انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: شهدای روحانی درچه هشت نفر هستند که با شهادت شهید سید یحیی براتی این تعداد به ۹ نفر افزایش پیدا کرده اند.

عابدی ادامه داد: در بین شهدای روحانی شهرستان خمینی شهر شهدای شاخصی مانند شهیا آیت الله شمس آبادی، شهید آیت الله اشرفی اصفهانی و شهید نواب صفوی وجود دارند که لازم است شرح حال و صفات این شهدا برای مردم معرفی و تبیین شود.

 

دبیر اجلاسیه شهدای خمینی شهر نیز با اشاره به برگزاری کنگره شهدای خمینی شهر گفت: کنگره شهدای خمینی شهر در سطح کنگره های استانی برگزار می شود و خمینی شهر از معدود شهرستان هایی است که به شهدای آن در سطح استان نگاه می شود.

عزیز الله پور کاظم افزود: کار کنگره شهدا از سال ۸۴ شروع شد و پس از آن در سال ۸۵ با جمع آوری خاطرات شهدا از خانواده های آنها و همرزمانشان ادامه پیدا کرد.

وی اظهار کرد: در این مسیر بیش از ۳۰۰۰ ساعت مصاحبه ثبت و ضیط شد و در سال های ۸۸ تا ۹۱ سر رسید هایی با مضامین و تصاویری از شهدای خمینی شهر چاپ و بین خانواده شهدا و عموم مردم توزیع شد.

پورکاظم برگزاری یادواره های شهدای قشری را از دیگر برنامه های مقدماتی در سال های قبل عنوان کرد و گفت: در سال ۸۸ یادواره ۴۱ شهید روحانی شهرستان خمینی شهر، در سال ۸۹ یادواره شهدای نیروی انتظامی، در سال ۹۱ یادوراه ۳۷۴ شهید دانش اموز و ۲۷ شهید معلم و در سال ۹۳ یادواره ۴۵۰ شهید اصناف مختلف برگرار شد.

این رزمنده دفاع مقدس در خصوص فعالیت های پژوهشی و آثار منتشر شده افزود: برای تدوین و انتشار آثار شهدا با اساتید دانشگاه اصفهان ارتباط گرفته شد و هفت دوره آموزش جمع آوری و تدوین آثاربرگزار شد که ۳۰۰ نفر در این دوره ها برای کار جمع آوری و تدوین آثار شهدا آموزش دیدند.

وی اظهار کرد: کتاب هایی با عناوین کلی «تاریخ نامه دفاع مقدس شهرستان خمینی شهر» در ۱۸ جلد برنامه ریزی شده است که تاکنون ۴ جاد آن چاپ و منتشر شده و ۱۴ جلد دیگر ان در دست اقدام است.

پور کاظم ادامه داد: کتاب هایی با عنوان «راست قامتان» با هدف معرفی شهدای شاخص و سرداران و امیران شهید شهرستان در حال تدوین و تنظیم است.

دبیر اجلاس شهدای خمینی شهر گفت: کتاب هایی نیز با محوریت شهدای محلات در دستب برنامه ریز اشت که د جلذ «معمای عشق: با محوریت شهدای امامزاده جزین درچه و «طلایه داران عشق» با محوریت شهدای خمینی شهر چاپ شده و کتاب های دیگر با محوریت شهدای کلزار اسلام آباد درچه، کهندژ و محله شمس آباد آماده چاپ است.

وی ادامه داد: از رزمندگان و یادگاران دفتع مقدس نیز کتاب هایی در حال تهیه است که دو کتاب سردار مرتضی بختیار و سید بلبلی چاپ شده و آماده رو نمایی است.

پور کاظم افزود: کتابی ویژه کودکان با عنوان «من میخواهم بزرگ شوم» نیز طراحی و تدوین شده و آماده چاپ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها