فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) :

صنایع تبدیلی کوچک و زودبازده در شهرستان ها حمایت می شوند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت:از صنایع تبدیلی کوچک و زودبازده در شهرستان های لرستان حمایت می شوند.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۹۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،سردار کشکولی در جلسه بررسی ظرفیتهای تولیدی و امضاء میثاق نامه ابلاغی بسیج مستضعفین در دلفان گفت:حمایت از تولیدکنندگان داخلی می‌تواند اقتصاد کشور را از وضع موجود نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم صنایع تبدیلی کوچک و زودبازده را در شهرستان‌های کوچک تقویت و حمایت کنیم افزود: البته صنایع تبدیلی بزرگ به قوت خود باقی است و تا جایی که امکان داشته باشد به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

فرمانده سپاه لرستان بیان داشت : باید با بررسی ظرفیت ها و توانمندیهای هر منطقه یک و یا دو محصول را انتخاب کرد و با ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی آن منطقه را به قطب مهم آن محصول تبدیل کرد.

وی ، با بیان اینکه خام فروشی محصولات موجب شده است که کشاورزان از سود کمتری برخوردار شوند اظهار داشت : ایجاد صنایع تبدیلی موجب افزایش ارزش افزوده و سودآوری بیشتر می شود.

سردار کشکولی با اشاره به اینکه استان لرستان رتبه دوم تولید نخود در کشور و شهرستان دلفان رتبه نخست تولید این محصول در لرستان را دارد گفت: باید بر روی این پتانسیل سرمایه گذاری، و دلفان را بعنوان قطب تولید نخود در کشور مطرح کرد.

امام جمعه دلفان نیز در این نشست بیکاری را از مهمترین معضلات شهرستان دلفان برشمرد و خواستار برنامه ریزی برای حل این معضل شد.

حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد افزود: بیکاری گرفتاری بسیاری از خانواده ها شده و جوانان منطقه به سبب نبود سرمایه توان ایجاد شغل را برای خود ندارند.

لازم به ذکر است یکی از محصولات مهم در شهرستان دلفان حبوبات است که حبوبات تولیدی توسط کشاورزان این منطقه به سایرنقاط و حتی خارج از کشور صادر می شود .

به گفته کارشناسان ، متوسط تولید نخود در شهرستان دلفان یک تن در هکتار است که این میزان نسبت به متوسط تولید کشوری 200 کیلوگرم بالاتر است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار