فرماندار دلفان گفت: در سال زراعی جاری 45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دلفان به زیر کشت نخود رفته که 36هزار تن از این اراضی برداشت شد .
کد خبر: ۸۷۴۵۰۰۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،جعفر طولابی در جلسه بررسی ظرفیتهای تولیدی و امضاء میثاق نامه ابلاغی بسیج مستضعفین اظهار داشت: شهرستان دلفان با 133 هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه 200 هزار تن انواع محصولات کشاورزی یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان لرستان است .

وی افزود: در سال زراعی جاری 45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دلفان به زیر کشت نخود رفته که 36هزار تن از این اراضی برداشت شد .

فرماندار شهرستان دلفان گفت : این شهرستان به عنوان قطب مهم تولید حبوبات راه اندازی مرکز تحقیقات حبوبات در آن ضروری است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلفان نیز در این باره گفت :شهرستان دلفان از صادر کنندگان مهم تولید نخود در کشور است که متاسفانه به دلیل نبود شرکت های صادراتی نخود تولیدی این شهرستان بنام دیگر شهرستان ها صادر می شود .

وی یکی از مشکلات نخود کاران این شهرستان را ناکافی بودن صنایع تبدیلی و دسته بندی عنوان کرد و اظهار داشت : این امر موجب شده است که نخود تولیدی شهرستان دلفان به نام دیگر شهرستان ها روانه بازار مصرف شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلفان همچنین یکی دیگر از مشکلات نخودکاران این شهرستان را کمبود کمباین جهت مکانیزه نبودن برداشت این محصول عنوان کرد که کشاورزان با روش سنتی و با هزاران مشکل کار برداشت این محصول را انجام می دهند.


ارسال نظرات