رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور مطرح کرد
رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور گفت: 121 پروژه در دستور کار سال جاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۱۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج،  رویا طباطبایی یزدی امشب طی نشست شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه(س) برگزار شد، با بیان اینکه سازمان ملی بهره‌وری عملکردی فرابخشی دارد، اظهار کرد: اکنون این مجموعه زیر نظر سازمان برنامه و بودجه کشور درحال فعالیت است.

وی از مشارکت سازمان ملی بهره‌وری با صدا و سیما، قوه قضاییه و برخی از نهادهای نظام اسلامی یاد کرد و افزود: بهره‌وری در بخش صنعت، کشاورزی، اقتصاد و خدمات جایگاه مشخصی دارد به همین علت در کشورهای مختلف مراکز بهره‌وری به نهادهای فرابخشی وابسته هستند تا بتوانند عملکردی فراسازمانی داشته باشند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور افزایش بهره‌وری را نیازمند مشارکت همه جانبه دانست و تصریح کرد: بهره‌وری به معنای افزایش کاربرد ظرفیت‌هاست؛ سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها ابلاغ‌های مشخصی را در قالب 15 عنوان مختلف دریافت کرده که بر اساس آنها باید به دنبال افزایش بهره‌وری در بخش خدمات و عمومی باشند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه جامع بهره‌وری کشور با افق 10 ساله دستگاه‌های اجرایی باید متولیان بهره‌‌وری را به سازمان معرفی کنند، عنوان کرد: بر اساس این ابلاغ بیشتر دستگاه‌های اجرایی فعالان این امر در دستگاه‌های خود را به سازمان معرفی کرده‌اند.

طباطبایی یزدی با اشاره به اینکه هر وزارتخانه باید معاون بهره‌وری داشته باشد، مطرح کرد: این امر سبب افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی می‌شود، شورای متولیان افزایش بهره‌وری کشور با حضور معاونان وزیران و جمعی از شخصیت‌های برجسته ملی تشکیل شده است و این جلسات سه‌شنبه نخست هر ماه در یکی از وازرتخانه‌ها برگزار می‌شود.

وی فعال‌سازی بهره‌وری را از اولویت‌های نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان ملی بهره‌وری ارتباط مطلوبی با رؤسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های مختلف کشور دارد و تاکنون در شوراهای اداری استان حضور موثری داشته است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای تاثیرگذار در سازمان بهره‌وری آسیایی است، اظهار کرد: کشورهای عضو این سازمان بیش از یک سوم جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهند و نظام اسلامی از مشورت با این کشورها برای افزایش بهره‌وری استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: تاکنون پنج دوره کوتاه مدت به منظور افزایش بهره‌وری با حضور کارشناسان و میهمانان بین‌المللی در ایران برگزار شده است.

طباطبایی یزدی خاطرنشان کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 200 پروژه را برای تحقق اهداف مورد نظر خود شناسایی کرده که 121 پروژه به عنوان پیوست لایحه ششم توسعه در دستور کار سال جاری قرار دارد و ارتقا بهره‌وری اولویت‌دارترین محور این برنامه‌ها بوده که به این امر 10 پروژه مختلف اختصاص داده شده است.
ارسال نظرات