رئیس کانون مداحان استان، یکی از عوامل ناکامی دشمنان در جنگ نرم را جذب نوجوانان و جوانان به مسائل دینی و هیئت های مذهبی، به‌ویژه در ماه محرم دانست.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۳۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حمید رضا توسلی در جمع روسای کانون مداحان و شورای هیئت های مذهبی شهرستان ها گفت: کانون مداحان و شورای هیئت های مذهبی در شش ماهه اول سال ۹۵ با وجود کمی اعتبارات، تا حد امکان و به بهترین شکل در مناسبت های ملی و مذهبی ظاهر شده اند و در شش ماهه دوم هم به منظور رسیدن به اهداف پیش بینی شده و مأموریت های محول شده تمام تلاش خود را خواهند کرد.

توسلی، اتحاد و همدلی بین کانون مداحان و شورای هیئت های مذهبی را یک اتفاق میمون و مبارک دانست و افزود: این اتحاد و هم بستگی باعث رونق برنامه های مختلف در مناسبت های طول سال می‌شود و باید دانست که تلاش دشمنان اسلام و اجانب این است که نفاق و از هم گسستگی بین هیئت های مذهبی و دیگر تشکل های مردمی به وجود آورند.

وی ادامه داد: سامانه ی طوبی « بانک اطلاعات تشکل های دینی مردمی سازمان تبلیغات اسلامی» تا اول ماه محرم در اختیار کانون مداحان است و مسئولین کانون مداحان شهرستان ها باید اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند و ابتدای ماه محرم، ثبت نام مداحان را در سامانه ی طوبی جمع بندی کنند، چون که از ابتدای ماه محرم این سامانه در اختیار شورای هیئت های مذهبی به منظور ثبت هیئت های مذهبی گذاشته می‌شود.

رئیس کانون مداحان چهار محال و بختیاری افزود: همه ساله قبل از ماه محرم نشست های آموزشی و هم اندیشی از سوی کانون مداحان و شورای هیئت های مذهبی یا به صورت مجزا و یا به صورت مشترک برگزار می‌شود، که امسال این نشست به صورت مشترک در مصلی نماز جمعه شهر کرد 7 مهر ۹۵ با حضور حجج اسلام وافی و واعظی برگزار می‌شود و شهرستان ها هم می توانند در این روزها از وجود این دو استاد بزرگوار استفاده کنند.

توسلی گفت: امسال ۵ نفر از پیر غلامان استان، برای شرکت در همایش پیرغلامان حسینی به بندر عباس اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه دهه اول ماه محرم، دهه «امر به معروف و نهی از منکر » است، افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین شفیعی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه تفسیر پژوهشگاه علوم وحیانی معارج به منظور سخنرانیِ دهه اول، در مصلی نماز جمعه مرکز استان دعوت شده اند و انتظار می رود مسئولین و اعضای کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی در شهرستان ها اهتمام ویژه ای به مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

رئیس کانون مداحان چهار محال و بختیاری، یکی از عوامل ناکامی دشمنان در جنگ نرم را جذب نوجوانان و جوانان به مسائل دینی و هیئت های مذهبی، به‌ویژه در ماه محرم دانست و گفت: جایی که دشمن تمام قامت و تا بن دندان مسلح، دارد نسبت به جذب و انحراف نوجوانان و جوانان اقدام می‌کند، مداحان و اعضای هیئت های مذهبی باید با روی خوش و سعه ی صدر پذیرای جوانان و نوجوانان باشند.

توسلی خطاب به مداحان گفت: از اشعار مناسب و در شأن ائمه و اهل بیت استفاده کنید و مسائلی را بیان کنید که در مقاتل معروف بیان شده است و خدای ناکرده از ایجاد شبهه و گفتن مطالب کذب، به شدت خودداری شود.

وی با تأکید بر استفاده از مداحان با تجربه و با علم کافی در مدارس، دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی گفت: باید از ظرفیت مراکز علمی در ماه محرم به منظور پاسخ گویی به به شبهات موجود در ذهن جوانان نهایت بهره را برد.

گفتنی است، نشست مشترک کانون مداحان و شورای هیئت های مذهبی استان با حضور مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، نماینده صدا و سیما و روسای کانون مداحان و شورای هیئت های مذهبی شهرستان ها در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

ارسال نظرات