گفتگو با یک جوان موفق:

روشندل پارس آبادي اولین وب سایت نابینایان كشور را طراحي كرد

محرم اولين كسي است كه سايت نابينايان كشور را در سال 2009 راه اندازي كرده و در آن سال به پيشنهاد دوستانش آدرس اينترنتي اين سايت را به نام روشندلان مغان گذاشت.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۳۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، سراغ جوان موفقي در مسكن مهر شهرستان پارس آباد رفتيم كه معلوليت نيز مانع رشد و شكوفايي اش نشده است. او محرم عشقي متولد 1364 و صاحب دو فرزند هست. محرم، روشندل پارس آبادي از زمان تولد هرگز رنگ دنيا را نديد اما دنيا را با تمام وجودش لمس كرد، سختي‌هاي بسياري در ابتداي مسير به ظاهر تاريكش تحمل كرد و متحمل سختي هاي بسياري شده، اما امروز تلاش‌هاي او به ثمر رسيده و موفقيت هايي به دست آورده كه در خور تحسين است.

محرم مي گويد: اولين سايت نابينايان را در سطح كشور در سال 2009 راه اندازي كرده است و در آن سال به پيشنهاد دوستان آدرس اينترنتي اين سايت در ابتدا به نام روشندلان مغان راه اندازي كرد اما چون آدرسش طولاني بود نام اين سايت رو به (Irvip) جامعه مجازی نابینایان و کم بینایان ایران تغيير داده است.

اين روشندل كه كار يك مهندس حرفه اي it را انجام مي دهد، ادامه مي دهد: در زمينه پشيباني سايت دست چيره اي داشته و ضمن مشاركت در راه اندازي وبسايت از نظر فني هم كمك حال كاربران و مديران سايتها بوده است.

همسر اين روشندل نيز مي گويد: از زندگي با او راضي است درسته كه محرم نابينا بوده،‌ اما كل كارهايش را خودش انجام مي دهد.

وي ادامه مي دهد: با اين كه محرم در خانه كار يك مهندس حرفه اي را انجام مي دهد اما با بودن دو فرزند و نبود شغل براي همسرم باعث شده چرخه زندگي ما با مشكلاتي مواجه شود و از مسوولان درخواست دارم تا شغلي براي همسرم دست و پا كنند.

اما از اين گفتگوها كه بگذريم استعداد پدر بر فرزندان نيز بروز كرده است بطوري كه فاطمه فرزند بزرگ محرم در مدت 3 ماه جزء سي ام قرآن كريم را حفظ كرده است و با توجه به استعدادی که در حفظ قرآن کریم دارد، خانواده عشقي امیدوارند کل قرآن را نیز بتواند از حفظ بخواند.


 


ارسال نظرات
آخرین اخبار