سومین فصل مشترک پژوهشهای علمی و باستانش شناسی در معدن نمک چهرآباد انجام می شود.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۴۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست هیئت کاوش معدن چهرآباد زنجان گفت: سومین فصل کاوش در معدن تاریخی چهرآباد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان و موزه و دانشگاه "روهر" بوخوم آلمان طی اواخر شهریور شروع خواهد شد.

ابوالفضل عالی با بیان اینکه اقدامات پژوهشی و علمی در سه بخش و حوزه کاوشهای باستان شناسی، معدن، مطالعات میان رشته ای و بررسی مطالعات محیطی انجام می شود افزود: کاوشهای باستان شناسی معدن تاریخی نمک به منظور دست یابی به لایه های قدیمی تر از دوره هخامنشی انجام خواهد شد.

سرپرست هیئت ایرانی هیئت مشترک پژوهشی در معدن تاریخی نمک چهرآباد زنجان تصریح کرد: در راستای مطالعات محیطی، بررسی زمین باستانشناسی محدوده اطراف معدن نمک تاریخی چهرآبد زنجان مورد توجه بیشتر گروه پژوهش مشترک ایران و آلمان خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: هیئت آلمانی این فصل از کاوش، متشکل از ؛ متخصصین باستان شناسی – گیاه شناسی – زمین شناسی و متخصصین ژئو فیزیک می باشند.

گفتنی است، معدن تاریخی چهرآباد زنجان یکی از قدیمی ترین معادن نمک در جهان می باشد.

تا کنون بقایای شش مومیایی طبیعی از آن به دست آمده، که قدیمی ترین مومیایی به دست آمده، مرد نمکی شماره 4 می باشد که 15 سال سن دارد و با قدمتبیش از 2300 سال مربوط به دوره هخامنشی می باشد.

ارسال نظرات