حضور طلاب در محافل ها با توجه به تهاجم فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۶۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه صائین قلعه در افتتاحیه کلاس های حوزه علمیه خواهران زینب کبری (س) ماهنشان گفت:با توجه به تهاجم همه جانبه دشمنان خصوصا فرهنگی و شبه افکنی در دین، مشکلات و نیازهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سطح جامعه حضور فعال طلاب در محافل مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام موسوی نیا با اشاره به جایگاه حوزه های علیمه و تربیت نیروی انسانی طلاب افزود: جایگاه حوزه های علمیه در پیشرفت فرهنگی کشور بسیار مهم است و بیش از پیش باید در زمینه ارتقا و تربیت نیروی انسانی طلاب و روحانیون تلاش شود.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی خصوصا مکتب شیعه ساکت ننشتند و برای همه ی برنامه های دین نقشه کشیدند و شبهه افکنی می کنند، اظهارداشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه در شبکه ها، سایت ها، نشریه ها، مجله ها، فضای مجازی و غیره با ایجاد اختلاف و شبهه افکنی در صددند که نقش دین را کمرنگ کرده و مردم به ویژه جوانان را تابع خود کنند.

امام جمعه صائین قلعه با بیان اینکه نزاع حق و باطل همیشه بوده، گفت: با توجه به نزاع همیگشی حق و باطل و تهاجم دشمنان، اسلام همیشه در برابر کفر ایستاده و مقاومت کرده است، اگر ما به وظایف خود به خوبی عمل نکنیم دشمن از ما جلوتر زده و بر ما تسلط می یابد.

حجت الاسلام موسوی نیا اظهارکرد: دشمن سر جنگ با ما دارد و این بار با همه قوا وارد میدان نبرد شده است، جنگ، جنگ فرهنگی، اعتقادی و باورهای ما است که برای پیروزی از هر راهی وارد شده و می خواهند روحانیت را از مردم جدا کنند تا راحت تر به اهداف خود برسند.

وی افزود: بنابراین تربیت نیروی انسانی طلاب و روحانی ضروری و ایجاب می کند در همه ی محافل ها حضور داشته باشند چرا که هرجا مکتب و مذهب شیعه وارد شده اسلام موفق شده است.

امام جمعه صائین قلعه با اشاره به وظایف روحانیون و طلاب گفت: حوزه های علمیه زمینه ساز ظهور حضرت حجت و پرورش دهندگان سربازان امام زمان و مبلغان و مروجان نظریه انتظار هستند.

حجت الاسلام موسوی نیا با اشاره به اهداف قیام امام خمینی ره و انقلاب اسلامی، اظهارکرد: همه حوزویان باید انقلابی بوده و این روحیه در همه کشور برقرار شود و با حفظ این انقلاب، زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) فراهم شود و همه اقشار مردم هم باید طلاب و روحانیون را در این مسیر همراهی و حمایت کنند.

وی افزود: ظهور آن حضرت نیازمند فراهم شدن تمهیداتی است که حوزه های علمیه باید این زمینه و شرایط را فراهم کنند.

امام جمعه شهرستان ماهنشان نیز در این مراسم ضمن اشاره به خداشناسی گفت: حوزه های علمیه کل عالم را متحول می کند و نقطه عطف تاریخ ماهنشان هم تأسیس حوزه های علمیه است .

حجت الاسلام حسینی نسب اظهارکرد: تمام حرکت های فرهنگی و اجتماعی در سایه سار این یعنی حوزه های علمیه قرار پیدا می کنند.

امام جمعه صائین قلعه خاطر نشان ساخت: برای اینکه این درخت نوپا و سرسبز ثمر دهد نیاز است که تمام آحاد مردم و مسئولین ولایتمدار و خانواده های طلاب و روحانیون حمایت کنند.

ارسال نظرات