آمار رشد اعتیاد و افزایش مصرف مواد مخدر بین جوانان کشور و به تبع آن در شهرستان کوثر، دست یابی به این مواد خانمان سوز را در کمتر از 5 دقیقه ممکن ساخته است تا هر روز شاهد افزایش رشد بی رویه اعتیاد و به دنبال آن بیکاری، طلاق و مهاجرت باشیم.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۸۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، سیر نزولی اعتیاد به مواد مخدر که همه شاهد افزایش مصرف آن بخصوص در جوانان هستیم باعث شده است نسبت به خطرات این مواد خانمان سوز واکنش نشان دهیم.

از مصرف شیشه برای مطالعه و درس خواندن گرفته تا لذت اولیه از مصرف تریاک و هروئین در مسائل خانوادگی و ... که نمی توان آن را در فروپاشی بنیان خانواده کتمان کرد.

در این بحث به دو مقوله اعتیاد بین جوانان کنکوری و مسائل مرتبط با خانواده و زوجین خواهیم پرداخت که گوش دادن به این بحث خالی از لطف نیست.

این روزها با برخی از جوانان برخورد می کنیم که چندی پیش به عنوان باهوش ترین و زیرکترین دانش آموز شهرستان کوثر شهرت پیدا کرده بود؛ اما هم اکنون در ناآگاهی محض به مواد مخدری همچون شیشه و ... معتاد شده است.

در هم نشینی با وی در یافتیم که بنا بر اطلاع رسانی غلط مبنی بر اینکه با مصرف شیشه توانایی فهم و مدت زمان بیداری برای مطالعه کردن افزایش می یابد؛ خود را در باتلاق اعتیاد گرفتار کرده است.

بیداری 72 ساعته در یک بار مصرف شیشه امری بدیهی است ولی بالابردن توان درک و فهم مسئله ای کاملاَ کاذب از سوی برخی سودجویان است که متاسفانه دانشجویان و دیگر جوانان کنکوری اولین قربانی این ترفند شوم برای فروش مواد مخدر است که می بایست با اطلاع رسانی کامل از سوی مسئولین امر نسبت به آگاه سازی والدین و خود جوانان، ترویج مواد مخدر شیشه را در جامعه ریشه کن کنیم.

مقوله دوم که بایستی آشکارا به آن پرداخت استفاده از مواد مخدر در مسائل خانوادگی (جنسی) است که این روز ها بیشتر از سوی اکثر افراد جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.

بنا به گفته کارشناسان، مصرف اولیه مواد مخدر در اینگونه مسائل لذت بیشتر و وصف ناپذیری را به دنبال دارد ولی با چند بار مصرف نیاز اولیه بدن از بین رفته و تبدیل به نیازهای ثانویه می شود که در این صورت باید در هر زمان ممکن این نیاز ثانیه را برای بدن تامین کرد و مواد مخدر تنها چیزی است که در اینگونه موارد و بنا بر دخیل بودن در نیاز اولیه مورد استفاده قرار می گیرد.

غفلت در این مورد که رفته رفته نیاز ثانویه به دیگر نیازهای غیر قابل دستیابی تبدیل می شود موجب فروپاشی بنیان خانواده شده و به دنبال آن اعتیاد، طلاق، بیکاری و دیگر معضلات اجتماعی رخ می دهد.

متاسفانه در کشور ما اطلاع رسانی در این موارد ضعیف بوده و افرادی که به فضاهای مجازی دسترسی دارند تنها از چگونگی عاقبت آن آگاه می شوند در حالی که می توان در دیگر رسانه های عمومی به این مسائل پرداخت؛ چرا که با رفع این موانع است که بیکاری، طلاق و اعتیاد ریشه کن می شود.

به جرات می توان گفت که معضل مواد مخدر و مصرف آن به هر شکل و نوعی 40 درصد همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را فراهم میکند که در صورت حل این معضل تقریباَ همه گیر اکثر مشکلات در عرصه های متعدد حل و فصل خواهد شد.

امید است مسئولین امر نیز با آگاه سازی موارد فوق الذکر به جوانان و دیگر زوجین نسبت به سالم سازی جامعه و همچنین حفظ حریم خانواده تلاش کنند.

ارسال نظرات