رئیس شورای شهر تهران:

دولت به تعهداتش در قبال ساخت مترو تهران عمل کند

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد زیرساخت در هر کشوری بدون حمایت دولت امکان‌پذیر نیست، گفت: دولت باید توجه بیشتری به ساخت مترو داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۱۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی چمران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو شهید قدوسی افزود: در بعضی از کشورها که مترو ساخته می‌شود امکانات آن نیز وجود دارد و همه نوع همکاری انجام می‌شود ولی ساخت مترو در کشور ما متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه ورود هر هر قطاری به سیستم مترو تهران، برای ما شادباش ویژه‌ای به حساب می آید،ادامه داد: ما در شرایطی به ساخت مترو در تهران اقدام کرده ایم که کشور در اوج تحریم های ظالمانه بود، به گونه ای که فاینانس‌های ما را باز نمی‌کردند.

وی با عنوان این مطلب که پروژه‌های عمرانی در زیر زمین هزینه های مضاعفی را می طلبد، اضافه کرد: شهرداری تهران با وجود انواع محدودیت ها اعم از تحریم، رکود اقتصادی و مشکل خرید خارجی توانست با سرعت هرچه بیشتر به سمت احداث خطوط مترو حرکت کند.

چمران با تاکید بر این که ساخت مترو باعث صرفه جویی های عمده ای در شهر و کشور می شود، اظهار کرد: هر رام قطار می‌تواند هزاران مسافر راجابه‌جا کند، این در حالی است که مصرف بنزین در ایران با کل کشور هند با بیش از یک میلیارد جمعیت برابری می‌کند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در صورتی که دولت اعتبارات لازم را در راستای ساخت مترو بدهد، می‌توانیم چندین میلیارد دلار در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنیم و سرمایه ملی‌مان را ارتقاء دهیم.

چمران افزود: شورای شهر امسال اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه مترو در نظر گرفته است و اگر دولت نیز به تعهدات خود عمل کند، سرعت ساخت مترو افزایش می‌یابد. به گفته چمران، مترو تهران می‌تواند برای سایر کلانشهرهای کشور نظیر مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و... نیز الگو باشد و به آنها کمک کند تا از این وسیله پاک و ایمن استفاده کند.

مدیرعامل متروی تهران  با اعلام پیشرفت مترو تهران در این دوره از مدیریت شهری گفت: طبق قولی که داده یم هر ماه یک ایستگاه مترو را افتتاح می کنیم.

همچنین هابیل درویش در این مراسم گفت: امروز خدارا شکر می کنم که ۱۰۴ ایستگاه مترو تهران به بهره برداری رسید که این ایستگاه به نام شهید بزرگوار شهید قدوسی نام گذاری شده است.  وی با اشاره به ویژگی های این ایستگاه، گفت: ایستگاه شهید قدوسی دارای یک پست برق و ۱۲ دستگاه پله برقی است که همگی نصب و راه اندازی شده اند.

وی افزود: این ایستگاه ۱۱ هزار متر زیر بنا دارد که ۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت وساز آن هزینه شده است. به گفته مدیر عامل مترو تهران همه این هزینه از  طریق شهرداری تهران تامین شده است.  

وی با اشاره به این که با افتتاح این ایستگاه ۲۵ تا ۳۰ هزارنفر به مسافران مترو اضافه خواهد شد، گفت: باید از تمامی مهندسان و کارگران گمنامی که خالصانه در زیر زمین فعالیت می کنند، تقدیر کرد. درویش باتشکراز مردم در زمان ساخت و ساز این ایستگاه گفت: طبق قولی که به شهردار تهران دادیم هر ماه یک ایستگاه مترو را افتتاح می کنیم.

 مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر اتمام خط ۳ مترو تهران تا پایان سال گفت: تا قبل از پایان امسال خط ۳ مترو تهران که یکی از کامل ترین خطوط خط مترو است به بهربرداری می رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار