نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما با عربستان با گپ دوستانه و مفاهمه تأمین نخواهد شد چرا که این خاندان اصلیت صهیونیستی دارد و بر اساس یک مبنای اعتقادی پای ضربه به اصل اسلام ایستاده است.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۱۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن کوهکن با اشاره به سالگرد فاجعه منا اظهار کرد: آنچه مسلم است موضع ما در قبال عربستان حاصل‌جمع سخنرانی امام خمینی(ره) در سال 66 و دیگری هم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف در این زمینه است.

وی افزود: از برآیند مجموعه این سخنرانی‌ها مشخص است که بحث ما با عربستان با گپ دوستانه و مفاهمه تأمین نخواهد شد چراکه این خاندان که اصلیت صهیونیستی دارند؛ بر اساس یک مبنای اعتقادی پای ضربه به اصل اسلام ایستادند، عمده دلیل هم پرورش تکفیری‌ها، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به هر جهت ما اگر نخواهیم هزینه‌های سنگین بدهیم با لبخند و گفت‌وگو نمی‌شود مسئله را حل کرد و تجربه تاریخ نشان داده هر وقت ایستادگی کرده‌ایم دشمنان به‌ شدت عقب‌نشینی کردند؛ در خصوص آل سعود نیز نمونه آن صحبت‌های مقام معظم رهبری بود که سال گذشته در خصوص تحویل ابدان مطهر فاجعه منا بیان فرمودند.

کوهکن اظهار کرد: همان‌طور که رئیس دفتر مقام معظم رهبری فرمودند بین ما و عربستان دریای خون است و باید در بین کشورهای جهان اسلام ایستادگی کرده و از تمام سازوکارها تکلیف عربستان را روشن کنیم.

وی در خصوص نوع عملکرد دولت اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های دولت می‌تواند اقامه دعوا در مجامع بین‌المللی برای این موضوع و البته تأثیرگذاری در بین کشورهای اسلامی باشد که عربستان لیاقت خادم‌الحرمینی را ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کعبه فقط متعلق به عربستان نیست و در این زمینه باید فعال شد، البته درجاهایی هم که آن‌ها از منافقین و گروه‌های دفاع می‌کنند طبیعی است که باید مقابله‌ به‌ مثل کنیم البته تابه‌ حال ما شروع‌کننده نبوده و نیستیم.

وی بیان کرد: مردم توجه دارند که تا به‌ حال جان یک عرب عربستانی توسط ایرانی‌ها به خطر نیفتاده ولی جان ایرانی‌ها چندین بار توسط این رژیم سفاک به خطر افتاده است.

کوهکن ادامه داد: باید مواضع محکم در مقابل عربستان اتخاذ کرد؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید در جهان اسلام و سیاست‌های منطقه‌ای و مراودات با عربستان به سمت‌وسویی حرکت کنیم که این دولت جفاکار صهیونیستی وهابی را به سمت انزوا ببریم.

ارسال نظرات