مدیر مدرسه علمیه زینبیه سلام الله علیها فارسان از جذب افزون بر 30 طلبه جدید الورود خواهر به این حوزه در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۲۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فاطمه امیدی، مدیر مدرسه علمیه زینبیه(سلام الله علیها) فارسان، روز گذشته در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب جدیدالورود این حوزه علمیه، که با حضور مسؤولان شهرستان برگزار شد، با اشاره به شرایط فرهنگی امروز کشور و هجمه ای که از سوی دشمن متوجه جوانان است، اظهار کرد: دشمن، فرهنگ دینی جوانان ما را نشانه گرفته است و در این راه دست به هر اقدامی می زند، که ایجاد شبهه در فضای مجازی و گسترش شبکه های ماهواره ای در این راستا است.

وی با بیان اینکه، دشمن بنیان خانواده های ایرانی را نشانه قرار داده است و به دنبال سست کردن پایه های آن است، افزود: به یقین در چنین شرایطی نقش حوزه های علمیه خواهران در راستای پاسخ به شبهات اعتقادی بانوان و همچنین کمک به تحکیم بنیان خانواده ها غیرقابل انکار است.

امیدی، مهمترین نیاز امروز جامعه را امور دینی و معنوی دانست و تصریح کرد: پاسخگویی به نیازهای روحی، فرهنگی و معنوی قشرهای مختلف جامعه خصوصا بانوان مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه خواهران است.

وی در ادامه با اشاره به گزارش روند فعالیتهای این مدرسه علمیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 125 طلبه خواهر در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند که برای سال تحصیلی جدید بیش از 30 طلبه جدید الورود نیز به این جمع اضافه خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه زینبیه فارسان با بیان اینکه در زمینه آموزشی، معدل کل طلاب این مدرسه در سال گذشته 17 بوده که در سطح استان جزء رتبه های برتر است، تصریح کرد: در سال گذشته برای المپیاد علمی راه یافته کشوری داشتیم که حائز رتبه سوم کشور شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه فعالیتهای پژوهشی این مدرسه علمیه در سطح استان نیز جزء رتبه های برتر است، خاطرنشان کرد: سال گذشته سه استاد از این مدرسه علمیه در بحثهای پژوهشی در سطح کشور به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند که این در جای خود بی سابقه است.

وی توجه به امور فرهنگی را جزء نخستین اولویتهای مدرسه علمیه زینبیه بیان کرد و گفت: در بحث امور فرهنگی، فعالیتهای قرآنی در رأس امور قرار دارد به طوری که در سال گذشته حائز چندین رتبه برتر در این زمینه شدیم.

امیدی، همکاری این مدرسه با صدا و سیمای استان را در صدر برنامه های سال جاری این مدرسه عنوان کرد و گفت: این همکاری در سطح اعزام کارشناس برای بحثهای مشاوره ای و تولید امور دینی است.

وی اعزام مبلغ خواهر به ادارات، دانشگاهها و سایر مجموعه ها برای برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی را از دیگر فعالیتهای این مدرسه علمیه در سطح شهرستان بیان کرد و افزود: به طور کلی همه فعالیتهای دینی و فرهنگی شهرستان در امور بانوان به محوریت حوزه علمیه خواهران زینبیه(سلام الله علیها) برگزار می شود.

ارسال نظرات