خبرهای داغ:
محمد حبیبی جوان 38 ساله اهل روستای قشلاق شهرستان سنقروکلیایی یکی از افرادی است که هنر خود را به عرصه تولید آورده و در راستای اقتصاد مقاومتی گام برمی دارد و در حوزه تولیدات انواع کیف دوزی توانسته است زمینه اشتغال پنج نفر دیگر را نیز فراهم کند.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۳۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبر گزاری بسیج سنقر ، در چند سال اخیر و با تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی جدید "اقتصاد مقاومتی" به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

 اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

 امروزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقاومتی کردن اقتصاد کشور و همچنین مقابله با تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از مردم کشور به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصاد مقاومتی روی آورده اند. 

 محمد حبیبی جوان 38 ساله اهل روستای قشلاق شهرستان سنقروکلیایی یکی از افرادی است که هنر خود را به عرصه تولید آورده و در راستای اقتصاد مقاومتی گام برمی دارد.

این جوان فعال حوزه اقتصاد مقاومتی که در حوزه تولیدات انواع کیف دوزی فعال است توانسته زمینه اشتغال پنج نفر دیگر را نیز فراهم کند. 

 حبیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سنقر، در خصوص شروع  فعالیت خود اظهار داشت : استارت اولیه ورود به این حوزه را سال 74 به عنوان شاگرد در یک کارگاه تولید کیف در تهران آغاز و در سال 80 بصورت تولید کننده ادامه دادم.

 این فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه با اندک سرمایه شخصی این کار را شروع کرده است، اظهار کرد: با حمایت های سپاه و بسیج کار خود را توسعه دادم و امروز توانستم با راه اندازی یک کارگاه، پنج نفر از همولایتی های خود را مشغول بکار کنم.

 حبیبی طبق سفارشاتی که از بازار فروش می گیرد انواع مختلف کیف می سازد و از این راه علاوه بر کمک به تولید داخلی کشور، توانسته درآمدی نیز کسب کند. 

 این تولید کنند کیف درباره روند فروش محصولاتش می گوید : خوشبختانه با تعدادی از فروشنده های کیف در شهرستان سنقروکلیایی در راستای فروش تولیدات بازاریابی خوبی صورت گرفته و متاسفانه واردات خارجی از جمله تولیدات اجناس چینی که هیچگاه از لحاظ کیفیت ،مرغوبیت تولیدات داخلی را ندارند مانعی بر پیشرفت تولیدات داخلی شده اند.

 وی در خصوص تهیه مواد اولیه کارگاهش ابراز داشت : مواد مورد نیاز کارگاهم را از تهران تهیه می کنم که این نیز باعث هزینه بر شدن آن می شود. 

 این فعال اقتصادی عدم حمایت از تولیدات داخلی را عمده ترین و مهمترین مشکلات این حرفه عنوان کرد.

  وی با توصیه به سایر افراد به ویژه جوانان گفت : اگر امروز کسی واقعا تصمیم به حضور در تولید این‌گونه محصولات داشته باشد می‌تواند با سرمایه‌ای اندک آغاز کند چون نیازی نیست حتما از یک کارگاه برای تولید وارد این حرفه شود، ولی آنچه مهم است داشتن بازار فروش و خریدار است.

این جوان اهل شهرستان سنقروکلیایی راز موفقیت خود را در پشتکار و خودباوری خود می داند و می گوید : جوانان بجای اینکه تنها به فکر کارهای پشت میز نشینی و یا مهاجرت به سایر شهرها باشند می توانند به کارهای تولیدی روی آورند که هم درآمدی کسب کنند و هم به تولید داخلی و اقتصاد کشور کمکی کنند.

حبیبی در ادامه  خطاب به مسئولین اظهار داشت : مسئولان برای تولید و اشتغال بیشتر باید کارگاه ها و واحدهای تولیدی را حمایت کنند چرا که اینگونه کارگاه ها علاوه بر تولید زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کنند. 

این جوان موفق در پایان بیان کرد : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تکیه به اقتصاد داخلی و حمایت از تولیدکنندگان انتظار داریم مسئولان حمایت جدی از ما بنمایند که بتوانیم امنیت شغلی بیشتری داشته باشیم و فعالیت اقتصادی خود را بیش از پیش رونق بخشیم.
 
ارسال نظرات