مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در گفتگو با خبرگزاری بسیج

جشن عاطفه ها در آستانه بازگشایی مدارس برگزار می شود

در آستانه سال تحصیلی جدید مراسم جشن عاطفه ها در دو مرحله همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۴۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان اردبیل از برگزاری جشن عاطفه ها در 27 شهریور ماه خبر داد و گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید مراسم جشن عاطفه ها در دو مرحله همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بهروز زلالی تصریح کرد: تلاش بر این است تا قبل از شروع سال تحصیلی، کمک ها در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد، که در همین راستا پایگاه های نیکوکاری در مکان های مشخص عمومی سطح استان از 27 تا 10 مهرماه ماه بصورت رسمی راه اندازی خواهد شد.

زلالی یکی از اصلی ترین اهداف برگزاری جشن عاطفه ها را جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان یاد کرد افزود: به دلیل نداشتن امکانات تحصیلی باید بستری فراهم شود تا دیگر دانش آموزی به خاطر نبود امکانات ترک تحصیل نکند.

وی از مرحله دوم این برنامه در دهم مهر ماه خبر داد و گفت: 10 مهرماه سال 95 با نام زنگ عاطفه ها بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد که هزینه های جمع شده در مدارس به دانش آموزان نیازمندان خود مدارس اهدا خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل از سامانه پرداخت الکترونیکی کمیته امداد خبر داد و گفت: در راستای کاهش صرف زمان و هزینه های اضافه شهروندان، سامانه پرداخت الکترونیکی آنی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور برای هر استان راه اندازی شده که خیرین استان اردبیل می توانند با شماره گیری کد * 8877 *1*045# کمک های مالی خود را از این طریق انجام دهند.

وی از 5 هزار و 200 دانش آموز و یک هزار دانشجوی نیازمند تحت پوشش در سطح استان خبر داد و گفت: کمیته امداد استان اردبیل در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری، این میزان از دانش آموزان و دانشجویان را مورد حمایت خود قرارا داده که علاوه بر تامین لوازم التحریر، برنامه های فرهنگی تفریحی و اردویی را برای آنان در طول سال انجام می دهد.

بهروز زلالی تصریح کرد: کانون های موقت و دائمی از دیگر برنامه های اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد که خانواده ها می توانند فرزندان خود را در ماه های تابستان در مراکز فنی و حرفه ای که کمیته امداد در نظر گرفته ثبت نام کنند و در کنار این، کانون های دائمی نیز صرفا برای نیازمندانی که تحت پوشش هستند برنامه ریزی و امکانات لازم در اختیار آنان گذاشته می شود.

وی هدف از اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در کنار تحیصل دانش آموزان را جهت یاد گیری و اشتغال دانش آموزان یاد کرد و گفت: اجرای چنین برنامه ها این است که دانش آموزان در کنار تحصیل مهارتهای فنی را یاد بگیرند.

زلالی از دیگر فعالیت ها و اقدامات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل به برگزاری دوره های مشاوره قبل و بعد ازدواج برای نو عروسان تحت پوشش، مشاوره تحیصیلی دانش آموزان و دانشجویان، کلاس های قرآنی و مسابقات ورزشی اشاره کرد و گفت: این نهاد در زمینه های مختلفی اقدامات شایسته ای را انجام داده، بطوری که در مسابقات قرآنی رتبه اول کشوری و در عرصه ورزشی نیز مقام و افتخارات زیادی را توسط افراد تحت پوشش کسب کرده است.

وی افزود: اداره کل کمیته امداد استان اردبیل بالاترین درصد ایجاد مشاغل خرد در استان را به نام خود ثبت کرده که همه این اقدامات فرهنگی و کارآفرینی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در پایان هدف کلی اجرای برنامه های کمیته امداد را رفع فقر در جامعه، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کشف و به کارگیری استعدادهای افراد نیازمند جامعه دانست و گفت: اجرا و عملی کردن این برنامه ها باعث پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و تشویق و حمایت ادامه حصیل آنان شده، در واقع افرادی در سطح استان اردبیل هستند که با حمایت کمیته امداد، توانسته اند با کارآفرینی خود، از چرخه حمایت خارج و برای دیگران نیز اشتغالزایی کنند و عده ای دیگر نیز به افراد مفید در جامعه تبدیل شوند.

سید فرزاد بلندی سادات، خبرنگار خبرگزاری بسیج استان اردبیل

ارسال نظرات