عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بدون انقلابی‌گری اقتصاد سالم نداریم و سبب تاسف است که در بعضی موارد اصلاً نظارت درست نیست.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۵۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست فرهنگی بزم اندیشه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است و مردم حق دارند مسئولان خود را مورد خطاب و استیضاح قرار دهند، چراکه مسئولان باید تلاش کنند حکومتی نزدیک به حکومت ائمه(ع) ایجاد کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برخی مسئولان قدرت مدیریت ندارند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد قدرت مدیریت ندارند و برخی نیز پاسخگو نیستند و با اینکه افراد صالحی هستند اما مصلح جامعه نیستند. امر به معروف و نهی از منکر یعنی انتقاد سازنده در چارچوب قوانین کشور در جامعه اسلامی‌.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اهمیت وجود مطالبات اجتماعی در موضوع اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: پیشرفت واقعی پیشرفتی است که به دست افراد جامعه صورت گیرد و اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد نفوذناپذیر، پویا، رو به رشد و اقتصادی که رفاه را برای همه افراد جامعه می خواهد به همین خاطر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به بند بند مطالبات اجتماعی افراد جامعه شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی رکورد بهترین مصوبات را دارد، گفت: بزرگترین مشکل در جمهوری اسلامی عدم نظارت بر مصوبات است، قانون و تئوری زیاد داریم اما قالب مناسب برای ارائه محتوا کم است و نیاز است گسترده‌تر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد بی‌دشمن وجود ندارد و هنگامی که نام دشمن می‌آید مقاومت نیز باید گسترش پیدا کند، اسلام با فقر مبارزه می‌کند و تاکیدش بر پیشرفت همه افراد جامعه است و تلاش برای سیرکردن فقیران به معنی مبارزه با فقر است.

وی تاکید کرد: معنای زهد با فقر متفاوت است، زهد فقر اختیاری است، زاهد کسی است که تولید می‌کند اما مصرفش کم است، همچنین اسلام رفاه نسبی را برای همه افراد جامعه می‌خواهد و با زندگی اشرافی مخالف است، اشرافی‌گری الگوی زندگی غلطی بر پایه اسراف و تبذیر است و خداوند از مدیریت غلط سرمایه و ثروت بیزار است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه خداوند از کسانی که امکانات را ضایع می‌کنند راضی نیست، گفت: در جامعه همه افراد یکسان نیستند اما نباید اختلاف طبقاتی زیاد باشد زیرا آثار بد فقر علاوه بر زندگی فقیران،  جامعه را هم دچار مشکل می‌کند و در قرآن کریم نیز گفته شده که فقر و اشرافیگری سبب طغیان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر در کشور نفت نداشتیم جزو فقیرترین کشورهای دنیا بودیم و کشورهای پیشرفته دنیا بسیار کم مصرف هستند و با پیاده‌کردن اقتصاد مقاومتی در کشورهایشان ثروتمند شده‌اند، اقتصاد مقاومتی یعنی مصرف را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید در راستای ارزش‌های الهی باشد، عنوان کرد: بدون انقلابی‌گری اقتصاد سالم نداریم و سبب تاسف است که در بعضی موارد اصلاً نظارت درست نیست.

به گزارش تسنیم، رحیم پور ازغدی با بیان اینکه الگوی اقتصاد مقاومتی باید علمی و دینی باشد، افزود: الگوی اقتصاد مقاومتی باید در چارچوب ارزش‌های الهی باشد چراکه امروز در جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم و شرایط عادی نیست و روز به روز بر بحران‌ها افزوده می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه استعدادهای مادی و معنوی زیادی در کشور وجود دارد که بالفعل نشده‌اند، خاطرنشان کرد: امکانات زیادی داریم که شناسایی نشده‌اند و باید این منابع شناسایی شوند و برنامه‌ریزی در جهت استفاده مناسب صورت گیرد، همچنین تحولاتی غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد که اقتصاد کشورها را دچار تغییراتی می‌کند و به طور کلی اقتصاد جهان از ثبات خارج شده است.

وی در ادامه افزود: باید قوانین لازم برای اقتصاد مقاومتی تنظیم شود و شتاب و زمان‌بندی نیز به صورت مناسب باشد، همچنین باید کشور را برای کارآفرینی آماده کنیم چراکه در اقتصاد اصالت با کار است و باید سعی کنیم مشارکت و همکاری‌های جمعی را نیز افزایش دهیم.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه بهره‌وری در اقتصاد باید رشد کند، گفت: رشد و بهره‌وری نیاز به آموزش ملی دارد و رسانه در این راستا می‌تواند کمک رسان باشد، همچنین باید به مزایای استان‌های کشور توجه و سپس صنایع را در کشور مدیریت کنیم.

ارسال نظرات