غفاری گفت: توسعه ورزش قهرمانی در جامعه منوط به کشف و شکوفا کردن استعدادهای ورزشی در سنین پایین است.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۸۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،مرکزی، محسن غفاری روز چهارشنبه در آیین اختتامیه آکادمی فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک افزود: حلقه مفقوده آسیب شناسی رشته های ورزشی در استعدادیابی است که امروزه به عنوان یکی از مهمترین برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان مورد توجه است.
 
وی ادامه داد: مستعدترین افراد در اقصی نقاط استان باید شناسایی و برای رسیدن به سطح بالایی از توانمندی ورزشی آماده سازی شوند و در این مسیر ارزشمند، عدالت محوری اصل پایه است و می بایست شایسته ترین افراد انتخاب شوند.
 
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که کامل ترین منابع انسانی در ورزش را در اختیار دارد که باید ارتباط این اداره کل و با آموزش و پرورش تقویت شده و نخبگان ورزشی از مقاطع پایین تحصیلی انتخاب شوند.
 
وی اظهار کرد: ورزش قهرمانی تنها در صورتی توسعه می یابد که دانش آموزان در مدرسه توانایی ادراکی، حرکتی و ورزشی آنهم از دوره ابتدایی را تجربه کرده باشند و بعد از گذراندن این مراحل می توانند مسیر قهرمانی را به سرعت هر چه تمامتر بپیمایند.
 
غفاری، حمایت برخی از صنایع استان از ورزش قهرمانی را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: شرکت های آلومینیوم اراک و هپکو زحمات چشمگیری در راستای توسعه ورزش قهرمانی می کشند اما ، این برای استان مرکزی که از فعالیت حدود سه هزار واحد صنعتی بهره مند است کافی نیست.
 
وی گفت: همه شرکت های مادر تخصصی استان باید حمایت های خود را بر اساس وظیفه اجتماعی گسترش دهند و گامی اساسی در راستای توسعه ورزش قهرمانی استان بردارند.
 
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: شرکت های کوچک و متوسط نیز می توانند به صورت مشترک از یک و یا چند رشته ورزشی حمایت کرده و دین خود را به جوانان علاقه مند استان ادا کنند.
 
وی ادامه داد: حمایت و تشویق خانواده ها از فرزندانشان نیز گام مهمی در راستای توسعه ورزش قهرمانی محسوب می شود که باید در جامعه نهادینه شود.
 
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک نیز در این آیین گفت: آکادمی فوتبال این باشگاه از 17 خرداد ماه سال جاری فعالیت خود را با 130 فوتبال آموز در رده های سنی زیر هشت، 10، 12 و 14 سال آغاز کرد.
 
محمدرضا عزیز محمدی افزود: این آکادمی با هدف استعداد یابی در راستای پشتیبانی تیم فوتبال نوجوانان شهرداری اراک برگزار شد که از این عداد شرکت کنند دو فوتبالیست به تیم فوتبال زیر 12 سال این باشگاه دعوت شدند و هشت بازیکن در رده های سنی مختلف به فستیوال فوتبال استان راه یافتند.
 
در پایان این آیین از چهار مربی و 17فوتبال آموز برتر این آکادمی تقدیر شد.
 
 
 
ایرنا
ارسال نظرات