رژیم آل خلیفه از به تعویق افتادن محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۰۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از المنار، رژیم آل خلیفه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین را که قرار بود امروز پنجشنبه برگزار شود، به 26 سپتامبر (5 مهر) موکول کرد.

این در حالی است که مناطق مختلف بحرین امروز پنجشنبه صحنه برگزاری تجمع، تحصن و راهپیمایی‌‌های مردمی در اعتراض به محاکمه شیخ عیسی قاسم مرجع عالیقدر شیعیان این کشور بود.

تظاهرات کنندگان تاکید کردند که محاکمه غیابی شیخ عیسی قاسم صوری و کاملا غیر عادلانه است و هدف از آن سرکوب صدای ملت و معارضان است.

شایان ذکر است که رژیم آل خلیفه بیستم ژوئن سال جاری میلادی (31 خرداد) در راستای هدف قرار دادن نمادهای معارض، حق شهروندی شیخ عیسی قاسم سلب کرد. از آن زمان تاکنون تحصن شهروندان بحرینی در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم به منظور جلوگیری از تعرض نیروهای امنیتی رژیم به شیخ قاسم ادامه دارد.

رژیم بحرین در راستای نقض آشکار حقوق بشر تاکنون تابعیت حدود 300 تن از شهروندان این کشور را به دلایل سیاسی لغو کرده و 7 نفر از آنها را به خارج تبعید کرده است.

این در حالی است که معارضان بحرینی در خارج روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ادامه محاکمه سیاسی آیت الله قاسم توهین به ملت بحرین و اعتقادات آنها است و در راستای هدف قرار دادن صلح ملی و ثبات منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

رژیم آل خلیفه اخیراً در راستای سرکوب معترضان، شیخ عیسی قاسم  رهبر نهضت اسلامی بحرین را به «پول‌شویی و کمک به تروریسم» متهم کرده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند

ارسال نظرات