خبرهای داغ:
دوازدهمین جشنواره گردشگری ایل سنگسر با حضورمسئولین شهرستانی واستانی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۷۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، دوازدهمین جشنواره گردشگری ایل سنگسر با حضورمسئولین شهرستانی و استانی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر وسرخه ، نماینده مردم گرمسار وآرادان در مجلس، استاندار سمنان، گردشگران داخلی و خارجی در هتل در بند مهدیشهر برگزار شد.

استاندار سمنان در این مراسم ایل سنگسری را بهترین موقعیت جهت جذب گردشگران دانست و گفت: مردم تمایل دارند بیشتر با عشایر آشنا شوند واز نزدیک بااین افراد که افرادی یکرنگ و صادق هستند آشنا گردند.

خباز ایل سنگسری را قدیمی ترین ایل کشور دانست و اظهارکرد: قدمت این ایل به دوران پارینه سنگی وعصر آهن نزدیک است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: پتانسیل های زیادی در استان سمنان وشهرستان مهدیشهر به ودیعه گذاشته شده است؛ اما باید بیش از

این استان سمنان را به عنوان معبر شناخته و معرفی کنیم وبا توجه به پتانسیل بالایی که دارد باید به عنوان استان مقصد به همگان معرفی شود.

وی همچنین برگزاری چنین جشنواره ها را در انتقال فرهنگ اصیل وریشه دار به نسل های جدید و آینده مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری جشنواره لازم است و باید روش های جدیدی جهت معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های ایل سنگسری در منطقه فراهم شود.

بیش از 53 در صد دام استا ن متعلق به ایل سنگسری است

فرماندار مهدیشهر با بیان ظرفیت های عشایر ایل سنگسری اظهار کرد: بیش از 53 درصد دام استان متعلق به شهرستان مهدیشهر با 35 درصد جمعیت از استان است.

حسن ارگی ظرفیت های گردشگری شهرستان مهدیشهر را گنجینه ای بی نظیر وپنهان در منطقه دانست و گفت: چه بسیار ظرفیت های شهرستان مهدیشهر هستند که معرفی و شناسانده نشده باید سعی شود تا به همگان معرفی شود.

فرماندار مهدیشهر به منطقه حفاظت شده پرور اشاره کرذد و گفت: شهرستان مهدیشهر با وجود طبیعی زیبا وجذاب در فاصله 20 کیلومتری از کویر از جذابیت های بی نظیر دنیاست که در شهرستان مهدیشهر جلوه خاصی دارد که با پروژه های گردشگری به همه شناسانده خواهد شد.

با برگزاری جشنواره ها می توان برای شناسایی پتانسیل های ایل سنگسری اقدام کرد

دبیر دوازدهمین جشنواره گردشگری ایل سنگسری گفت: کمک به رونق اقتصادی و اشتغال جذب توریست معرفی ظرفیت ها وجاذبه های گردشگری، ترویج فرهنگ همگاری و کار جمعی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی را از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان کرد.

بیرقی ایل عشایر سنگسری را همچون مرواریدی در صدف دانست که این ظرفیت ها و پتانسیل های عشایر سنگسری باید به همگان معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت ها وپتانسیل عشایر ایل سنگسری وظرفیت های گردشگری شهرستان مهدیشهر مغفول مانده و از مسئولین می خواهیم تا جشنواره گردشگری ایل سنگسری ثبت ملی شود.

گفتنی است؛ در این مراسم رونمایی از دو کتاب کیلا با موضوع نان های سنتی وخورشی با موضوع محصولات لبنی ایل سنگسری تالیف حسن پاکزادیان و اجرای موسیقی محلی ونی نوازی با اجرای ید الله مصمم برگزار شد.

همچنین در این مراسم استاندار نجف اشرف کشور عراق به همراه دیگر مسولان استانی و شهرستانی از نمایشگاه نان و لبنیات مستقر در منطقه دربند در شهرستان مهدیشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها