استاد حوزه و دانشگاه گفت: امنیت پایدار ایران اسلامی با فرهنگ شهادت گره خورده و ترویج این فرهنگ غنی رسالتی همگانی برای آحاد جامعه است.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۸۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام نورائیان در یادوراه برادران شهید "محسن و حسین محمدیان" در محله آسیابک شهر مأمونیه با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ ایثار و مقاومت در سطح جامعه گفت: روحیه مقاومت و خدباوری بود که در دوران دفاع مقدس بسیار سازنده بود؛ امروز هم پس از آن سال‌ها فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند نقش موثری در سایر موفقیت‌های کشور داشته باشد.

وی افزود: دشمنان تحمل مشاهده پیشرفت انقلاب اسلامی را از نظر علمی و معنوی ندارد و از راه‌های مختلف می‌کوشند تا یاد شهدا از جامعه اسلامی زدوده شود اما مردم ما با بصیرت و آگاهی خود این نقشه‌ها را باطل می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه این انقلاب به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های ملت رشید ایران و بر پایه دین و فرهنگ و بر مبنای ارزش‌ها بنا شده است، گفت: ما وظیفه داریم از این انقلاب به خوبی حراست و پاسداری کنیم .

حجت‌الاسلام نورائیان تصریح کرد: دنیای معاصر با بحرانی عظیم تحت عنوان بحران ارزش‌ها مواجه شده است؛ بحرانی که بواسطه دور ماندن از ارزش‌های بشری، الهی و دینی پدید آمده است.

وی افزود: جامعه امروز نیازمند اتکا به فرهنگ ایثار و شهادت است و برای انتقال این ارزشها باید بتوانیم از ایده های نو وابتکاری استفاده کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به ولایت فقیه گفت: منشأ وحدت و بقای انقلاب، ولایت فقیه است و با تبعیت از ولایت فقیه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که ارزش‌های انقلاب در جامعه احیا می‌شود.

حجت‌الاسلام نورائیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه منا گفت: آل‌سعود در حالی از خادم الحرمین بودن خود سخن می‌گوید که حتی شایستگی اداره مناسک حج را هم ندارند؛ حادثه منا نشان دهنده این بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل‎‌سعود بود.

لازم به ذکر است در پایان این یادوراه از خانواده شهیدان محسن محمدیان که در سال 1360 در منطقه عملیاتی طریق‌القدس در شهر بُستان و حسین محمدیان که در سال 1361 شهر خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیدند تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات