خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در قزوین:

شهدای مدافع حرم قدرت اسلام را در منطقه نشان دادند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهدای مدافع حرم که قدرت اسلام را در منطقه نشان دادند، مصداق فریادرسی مظلومان عالم هستند.
کد خبر: ۸۷۴۵۳۴۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیح در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی عصر پنجشنبه در نخستین یادواره کشوری مدافعان حرم که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خانواده ها و علاقمندان به راه شهدا باید بدانند که خداوند رزمنده آنان را حتی اگر به شهادت نرسیده بودند به واسطه مجاهدت آنان اجر عظیم بشارت داده است.

وی افزود: فرشتگان بر این شهدا که بندگی خدا و ربوبیت پروردگار را پذیرفتند و در این راه، مقاومت کردند، نازل می شوند و شور، شوق، علاقه و بی تابی آنان نیز حاصل نزول همین فرشتگان است که بهشت خدا را به شهدا وعده می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: طبق آیات قرآن شهدا را نه تنها نباید مرده خواند؛ بلکه حتی نباید این معنا به ذهن آنان هم خطور کند؛ زیرا آنان زنده اند و نزد پروردگار خود روزی می خورند.

عابدینی تصریح کرد: شهدا همچنین نزد پروردگار خود روزی می گیرند و وقتی قلوب مومنان از آنان تاثیر می گیرد حاصل همان روزی است.

وی بیان کرد: شهدا مبلغان دین و ادامه دهندگان راه انبیا هستند و تمام شهدا اعم از شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و دیگر شهدا این چنین هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وقتی مستکبران، مردم مظلوم را به خاک و خون می کشند و اطفال را نابود می کنند، مدافعان حرم با اختیار خود از این مظلوم دفاع می کنند تا مظلومان بدانند تنها نیستند.

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم ولایتمدار بودند و قدرت اسلام را در مناطق و کشورهای دیگر نشان دادند.

وی عنوان کرد: اگر کسی روزها را بگذراند اما دلسوزی در وجود او نباشد یا چنانچه کسی فریاد مظلومان عالم را بشنود اما لبیک نگوید مسلمان نیست.

حجت الاسلام عابدینی شهیدان را عزیزترین مردم نزد خدا خواند و تصریح کرد: حضور خانواده های شهدای اهل تسنن، شیعه و خانواده شهدای مدافع حرم از اتباع پاکستان، افغانستان و دیگر شهدا موجب افتخار است و باید قدر ایثار آنان را دانست.

وی ادامه داد: نباید فرهنگی منافی فرهنگ شهدا باقی بماند.

1001/پ30چب
ارسال نظرات
پر بیننده ها