خبرهای داغ:
امام جمعه کلاته‌خیج:

توجه به قرآن کریم تنها راه رهایی از بحران‌های اخلاقی است

امام جمعه کلاته‌خیج گفت: توجه به قرآن کریم در برهه کنونی تنها راه رهایی از بحران‌های اخلاقی و بیماری‌های بغرنج روحی است
کد خبر: ۸۷۴۵۳۸۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا شکری در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران در مورد قرآن در زندگی و اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، مؤمنان را زیردست و زبور کفار قرار نداده؛ این حکم الهی در قرآن تأکید مقاومت برابر تهاجم کفار بوده و تمسک به قرآن رهایی‌دهنده از فتنه‌هاست.

وی گفت: در خاکستان نام‌آشنای دنیا، عوامل رنگارنگ و محرک‌های پرجاذبه‌ای که انسان‌ها را از هویت انسانی و گوهر گران خویش غافل می‌کنند، کم نیستند و باید در مواجهه با آن‌ها، زندگی قرآنی پیشه کرد.

امام جمعه کلاته‌خیج تصریح کرد: این عوامل، انسان را در بن‌بست‌های تاریک دنیاگرایی به سراب‌های فریبنده مادی مشغول ساخته‌اند و در حوزه فردی نیز بدخلقی‌ها، سوءظن‌ها، حسادت‌ها، خودپسندی‌ها، غرور، بدزبانی‌ها و افراط و تفریط، هویت انسانی را به خطر انداخته است.

شکری با تأکید بر اینکه در حوزه اجتماعی سودجویی‌ها، خیانت‌ها، منفعت‌طلبی‌ها، فریب‌ها، هوس‌بازی‌ها و کام‌جویی‌های نامشروع، فضای زندگی ما را به ابتذال و پوچی کشانده است.

وی با اشاره به اینکه غفلت و بی‌دردی ما را به گرداب سهمناک فتنه‌ها کشاند، تصریح کرد: بحران‌های اخلاقی و بیماری‌های بغرنج روحی، جان ما را زار و نحیف کرده است.

امام جمعه کلاته‌خیج با بیان اینکه این فریاد جمعی از انسان‌هاست که از خویشتن حقیقی و اصول حیات‌بخش خود دور افتاده‌ایم، اضافه کرد: از ملکوت دور شده‌ایم و در قمارخانه طبیعت، گوهر گران خود را به فراموشی سپرده‌ایم.

شکری تأکید کرد: باید پرسید راه رهایی از این فتنه‌ها چیست؛ آیا روزنه‌ای برای رهای از این اسارت‌های پیش رو گشوده خواهد شد و پیامبر نور و رحمت (ص) مانند پدری مهربان و طبیبی دردآشنا، ما را به قرآن فرامی‌خواند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها